Nabycie udziałów stoczni Nauta przez PGZ

Portal Stoczniowy otrzymał nieoficjalne informacje, że Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) jest w końcowej fazie pozyskania udziałów stoczni Nauta, kupując je od MARS SHIPYARDS & OFFSHORE. To znaczące wydarzenie dla PGZ oraz stoczni Nauta, ale też potencjalnie dla programu Miecznik.

W chwili obecnej, PGZ Stocznia Wojenna posiada kilkanaście procent udziałów w Stoczni Nauta. MARS SHIPYARDS & OFFSHORE zdecydowało się na sprzedaż swoich udziałów PGZ, co pozwoli na kontrolę nad tym przedsiębiorstwem i co może wpłynąć na kierunek rozwoju polskiego rynku stoczniowego, a także na przebieg programu MIECZNIK.

Nabycie udziałów przez PGZ ma strategiczne znaczenie dla polskiego przemysłu zbrojeniowego i morskiego, stoczni Nauta oraz PGZ. To strategiczne posunięcie wzmocni pozycję PGZ na rynku, zwiększając jednocześnie potencjał produkcyjny stoczni Nauta. Dzięki tej transakcji PGZ staje się głównym udziałowcem stoczni Nauta. Może to przynieść korzyści obu stronom – stocznia Nauta dzięki wsparciu PGZ będzie miała teraz możliwość dalszego rozwoju i modernizacji, co może zwiększyć jej konkurencyjność na rynku stoczniowym.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/brygada-lotnictwa-marynarki-wojennej-w-dzialaniach-ratowniczych/

Zakup udziałów stoczni Nauta przez PGZ jest ważnym krokiem ku zwiększeniu niezależności Polski w dziedzinie budowy i modernizacji okrętów. Przewidywana współpraca Stoczni Nauta z PGZ, zwłaszcza w kontekście przyszłych projektów i inwestycji, ma szansę przyczynić się do rozwoju polskiego przemysłu stoczniowego i umocnić siłę polskiej marynarki wojennej.

Jednakże, doniesienia o potencjalnym wyjściu Stoczni Remontowej z konsorcjum mogą wpłynąć na dynamikę budowy sekcji dla okrętów MIECZNIK. W przypadku potwierdzenia tych doniesień, PGZ będzie musiał podjąć odpowiednie kroki, aby zapewnić kontynuację programu Miecznik. W takiej sytuacji, dodatkowe kilkanaście procent prac związanych z budową okrętów MIECZNIK, które mają być realizowane przez Stocznię Remontową z Gdańska, mogłoby zostać wykonane przez Stocznię Wojenną lub innych kooperantów. Stocznia Nauta, nie jest przystosowana do budowy nowych okrętów, więc mogłaby przejąć część remontów ze Stoczni Wojennej, która będzie mocno zajęta programem Miecznik.

Auto: Mariusz Dasiewicz

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski