Nietrzeźwy sternik skutera wodnego w okolicach Dziwnowa

21 lipca br. doszło do niebezpiecznego incydentu na wodach koło Dziwnowa, gdzie nietrzeźwy sternik skutera wodnego pływał w pobliżu funkcjonariuszy z Pomorskiego Dywizjonu Straży Granicznej. 37-letni mężczyzna kierował skuterem, mając około 1 promil alkoholu we krwi.

Wszystko zaczęło się, gdy załoga jednostki pływającej Straży Granicznej SG-068 postanowiła przeprowadzić rutynową kontrolę. Szybko okazało się, że prowadzący skuter, mieszkaniec województwa śląskiego, był pod wpływem alkoholu, co bez wątpienia stawiało pod znakiem zapytania jego zdolności do odpowiedzialnego manewrowania pojazdem na wodzie.

Na dokładkę okazało się również, że mężczyzna nie posiadał patentu sternika motorowodnego, co w połączeniu z alkoholem w organizmie stwarzało poważne zagrożenie dla innych użytkowników wodnych tras.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/wloska-guardia-di-finazna-uderza-w-nielegalny-rynek-narkotykowy/

Funkcjonariusze natychmiast zareagowali, przekazując sprawcę incydentu policji z Kamienia Pomorskiego. Teraz nietrzeźwy sternik będzie musiał stawić się przed Urzędem Morskim w Szczecinie, który podejmie stosowne działania administracyjne wobec 37-latka.

Warto podkreślić, że takie nieodpowiedzialne zachowanie na wodzie może prowadzić do tragicznych w skutkach wypadków. Pomorski Dywizjon Straży Granicznej apeluje do wszystkich miłośników sportów wodnych, aby zachować odpowiedzialność i zdrowy rozsądek na wodzie, dbając o swoje bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo innych.

Źródło: Straż Graniczna/MD

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Wojenna z kolejnym kontraktem na Ratownika

    Wojenna z kolejnym kontraktem na Ratownika

    PGZ Stocznia Wojenna podpisała z James Fisher and Sons PLC (JFD) umowę na dostawę i integrację zaawansowanego systemu nurkowania saturacyjnego i ratownictwa okrętów podwodnych dla budowanego okrętu ratowniczego pk. Ratownik.

    Umowa PGZ Stoczni Wojennej z JFD

    Kontrakt obejmuje dostawę i integrację klasyfikowanego kompleksu komór hiperbarycznych wraz z systemem podtrzymywania życia. Ratownik zostanie w pełni dostosowany do współpracy z NATO Submarine Rescue System (NSRS) – rozwiązania zarządzanego przez JFD od 2015 roku w imieniu marynarek wojennych Wielkiej Brytanii, Francji i Norwegii.

    PGZ Stocznia Wojenna z kolejnym kontraktem na Ratownika / Portal Stoczniowy
    Fot. JFD

    Brytyjska firma przygotowała w 2019 roku studium przedprojektowe oraz ocenę wykonalności integracji systemu. W trakcie budowy wykorzysta doświadczenie zdobyte przy realizacji systemów nurkowania saturacyjnego stosowanych przez państwa NATO.

    Rola JFD i PGZ Stoczni Wojennej

    Rob Hales, szef działu obronnego James Fisher, podkreślił, że współpraca z polską stocznią umożliwi połączenie jej kompetencji w budowie okrętów z wiedzą JFD w zakresie ratownictwa podwodnego i systemów hiperbarycznych. Jego zdaniem projekt wzmocni polskie możliwości operacyjne, w tym ochronę infrastruktury podmorskiej.

    Prezes PGZ Stoczni Wojennej, Marcin Ryngwelski, zwrócił uwagę, że Ratownik zapewni Marynarce Wojennej RP zdolności niezbędne do prowadzenia działań ratowniczych na Bałtyku oraz zabezpieczania instalacji podwodnych. Podkreślił również znaczenie współpracy z JFD dla zachowania interoperacyjności zgodnej ze standardami NATO.

    Wiceprezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Jan Grabowski, wskazał, że podpisanie kontraktu dotyczy systemu o fundamentalnym znaczeniu dla bezpieczeństwa załóg i prowadzenia operacji na morzu.

    Ratownik – polskie zdolności ratownictwa podwodnego i znaczenie umowy

    Okręt będzie jedną z największych jednostek w historii polskiego ratownictwa morskiego. Przy długości 96 metrów i wyporności 6500 ton zapewni możliwość ratowania załóg okrętów podwodnych oraz prowadzenia działań związanych z ochroną podmorskiej infrastruktury energetycznej.

    Przekazanie okrętu Marynarce Wojennej RP przewidziane jest na koniec 2029 roku.

    Integracja systemu JFD stanowi kolejny etap rozbudowy krajowego potencjału w zakresie działań na dużych głębokościach. Zapewni to prowadzenie operacji ratowniczych zgodnych ze standardami sojuszniczymi oraz zwiększy bezpieczeństwo przyszłych okrętów podwodnych i infrastruktury podmorskiej, która ma zasadnicze znaczenie dla funkcjonowania naszego państwa.

    Zródło: PGZ Stocznia Wojenna