OT Logistics spodziewa się przekroczenia 300 mln zł przychodów w 2022 r. 
Opublikowane:
27 maja, 2022
OT Logistics spodziewa się, że przekroczy założenie ok. 300 mln zł przychodów w 2022 r., poinformował prezes Konrad Hernik.
W I kw. br. OT Logistics odnotowało 5,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 47,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,15 mln zł wobec 20,22 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 21,03 mln zł wobec 32,93 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 69,06 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 219,23 mln zł rok wcześniej.
Nasza sprzedaż dziś to jest ok. 70 mln zł za pierwszy kwartał. Przypomnę, że pierwotne plany spółki to było ok. 300 mln zł w tym roku. Wygląda na to, że te prognozy będą przekroczone.
Konrad Hernik, prezes OT Logistic
Komentując te wyniki, spółka zwracała uwagę, że wbrew obawom, pomimo sprzedaży części aktywów nie utraciła zdolności do generowania dobrych wyników. W I kw. 2022 r. na przychody ze sprzedaży negatywny wpływ miały czynniki pogodowe, ale już od marca notowała pozytywny wpływ zmiany otoczenia gospodarczego. Reperkusje związane z wybuchem wojny i nałożeniem sankcji spowodowały wzmożone zainteresowanie przeładunkami portowymi i wymusiły na klientach planowanie dywersyfikacji dostaw.
Prezes ocenił, że będzie to miało bardzo pozytywny wpływ na możliwości zwiększania sprzedaży i poprawy wyników w kolejnych kwartałach.
Mamy sytuację nienaturalnego obłożenia portów. Sytuacja jest niecodzienna, staramy się obsługiwać wszystkich klientów, przede wszystkim strategicznych, staramy się priorytetowo traktować klientów ukraińskich. Nie ma co ukrywać, stawki rynkowe wzrosły i działalność portowa jest dziś bardziej rentowna niż w latach poprzednich. Przekłada się to i będzie przekładało na nasze wyniki. Stawki rynkowe i działalności spedycyjnej, i działalności portowej są zdecydowanie wyższe niż w poprzednim roku, co będzie wpływało na wzrost rentowności Grupy OTL w kolejnych kwartałach, na to liczymy bardzo.
Konrad Hernik, prezes OT Logistic
Przychody w I kw. 2022 r. wyniosły 69 mln zł i były niższe o ponad 150 mln zł, tj. o 68 proc. r/r, przede wszystkim ze względu na wyłączenie z konsolidacji przychodów z działalności C. Hartwig Gdynia – specjalizującej się w spedycji morskiej spółki, która została sprzedana w październiku 2021 r. Wpływ na niższe przychody w segmencie żeglugi miały także inne dezinwestycje podjęte w 2021 r., wyjaśniono.
Przychody Grupy OTL z działalności kontynuowanej osiągnięte w I kw. 2022 r. były wyższe o blisko 6 proc. r/r, przy czym sprzedaż odnotowana w działalności spedycyjnej zwiększyła się o ponad 40 proc..
W lutym OT Logistics podało, że planuje uzyskać ok. 300 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, ponad 45 mln zł wyniku EBITDA oraz ponad 19 mln zł wyniku netto w 2022 r.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.