Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Zarząd OT Logistics liczy, że w przyszłym roku spółka wypłaci dywidendę, jednak nie wie jeszcze, czy łączna kwota dywidendy w 2023 r. uwzględni środki, do których wypłaty nie doszło w tym roku, poinformował członek zarządu Daniel Górecki.
Zamiarem i planem jest regularna wypłata dywidendy. W tym roku się nie udało ze względów formalnych. Zakładamy, że w przyszłym roku to się powiedzie i taki będzie nasz zamiar. Natomiast czy ta dywidenda zostanie powiększona o ten zysk, który nie został podzielony w tym roku – o tym mówić za szybko. […] Liczymy, że będzie taka możliwość i że będzie możliwość wypłaty wysokiej dywidendy.
Daniel Górecki, członek zarządu OT Logistics
W październiku spółka poinformowała, że tymczasowy nadzorca sądowy, ustanowiony w związku z wnioskiem o upadłość OT Logistics, nie wydał zgody na wypłatę dywidendy, co oznacza, że nie spełnił się jeden z warunków umożliwiających wypłatę. Całość zysku za 2021 rok w kwocie 74,17 mln zł zostanie przeznaczona na kapitał zapasowy.
Pod koniec lipca zwyczajne walne zgromadzenie OT Logistics podjęło uchwałę o podziale zysku za 2021 r., w której przewidziano warunkową wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy w wysokości 1 zł lub 1,09 zł na akcję.
Dywidenda miała być wypłacona na następujących zasadach:
1. W przypadku łącznego spełnienia się przed dniem ustalania prawa do dywidendy (dzień dywidendy) warunków opisanych poniżej w ust. 3 litery a-c) oraz zarejestrowania przed dniem dywidendy akcji serii E spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych tytułem dywidendy dla akcjonariuszy spółki zostanie wypłacona kwota 13 098 780 zł, tj. 1 zł na akcję. Dywidendą objętych będzie 13 098 780 akcji spółki.
2. W przypadku łącznego spełnienia się przed dniem dywidendy warunków wypłaty dywidendy opisanych poniżej w ust. 3 litery a-c) oraz niezarejestrowania przed dniem dywidendy akcji serii E spółki w Krajowym Depozycie Papierów Wartościowych tytułem dywidendy dla akcjonariuszy spółki zostanie wypłacona kwota 13 078 670,2 zł, tj. 1,09 zł na akcję. Dywidendą objętych będzie 11 998 780 akcji spółki.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/ot-logistics-spodziewa-sie-utrzymania-wysokich-przychodow-w-spedycji-i-przeladunkach/
3. Wypłata dywidendy nastąpi na zasadach określonych w ust. 1 albo w ust. 2 w przypadku łącznego spełnienia się przed dniem dywidendy następujących warunków wypłaty dywidendy:
a) uzyskania przez spółkę wyrażonej w sposób zgodny z warunkami emisji obligacji oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa zgody na wypłatę dywidendy od obligatariuszy wyemitowanych przez spółkę obligacji serii G, bądź dokonania spłaty tych obligacji,
b) uzyskania przez spółkę wyrażonej w sposób zgodny z warunkami emisji obligacji oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa zgody na wypłatę dywidendy od obligatariuszy wyemitowanych przez spółkę obligacji serii H, bądź dokonania spłaty tych obligacji,
c) zaistnienia jednego z poniższych zdarzeń: (i) prawomocnego odrzucenia lub oddalenia wniosku o upadłość spółki rozpatrywanego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie pod sygnaturą XII Gu 318/21, lub (ii) wydania przez tymczasowego nadzorcę sądowego ustanowionego w wyżej określonym postępowaniu zgody na wypłatę dywidendy, lub (iii) prawomocnego uchylenia zabezpieczenia polegającego na ustanowieniu tymczasowego nadzorcy sądowego ustanowionego w wyżej opisanym postępowaniu.
W przypadku nie spełnienia się przed dniem dywidendy ww. warunków wypłaty dywidendy cała kwota zysku netto spółki za rok 2021, tj. 74 165 810,57 zł miała zostać przekazana na kapitał zapasowy.
Źródło: ISBnews


Na Morzu Bałtyckim zakończono instalację dwóch morskich stacji elektroenergetycznych dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power – pierwszej tego typu inwestycji w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej. To milowy krok na drodze do uruchomienia jednego z największych projektów energetycznych w historii kraju.
W artykule
Baltic Power – wspólne przedsięwzięcie spółki ORLEN i kanadyjskiego koncernu Northland Power – zakończyło jeden z kluczowych etapów realizacji morskiej farmy wiatrowej: instalację dwóch morskich stacji elektroenergetycznych OSS West i OSS East. Każda z nich waży 2500 ton i została osadzona około 20 km na północ od Choczewa.
To właśnie za ich pośrednictwem energia wytwarzana przez 76 turbin wiatrowych o jednostkowej mocy 15 MW będzie przesyłana kablami eksportowymi na ląd, do stacji elektroenergetycznej w gminie Choczewo.
Zgodnie z założeniami projektu Baltic Power, możliwie największy zakres prac realizowany jest przez polskie podmioty. Elementy obu stacji powstały w stoczniach w Gdyni i Gdańsku, a za ich konstrukcję odpowiadała Grupa Przemysłowa Baltic – spółka należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu.
Po zakończeniu prac stalowe konstrukcje przetransportowano do Danii, gdzie przeprowadzono ich finalne wyposażenie. Stacje osiągnęły wówczas docelową masę 2500 ton. Na pokładach zamontowano m.in. systemy transformatorowe (230 kV i 66 kV), urządzenia sterowania i nadzoru, generatory diesla oraz dźwigi dostarczone przez polską firmę Protea.
Instalacja morskich stacji elektroenergetycznych to jedno z kluczowych wyzwań projektu. Jej pomyślne zakończenie potwierdza wysoki poziom kompetencji zaangażowanych partnerów.
Ireneusz Fąfara, prezes ORLEN
Jak dodał, udział krajowych przedsiębiorstw w budowie komponentów dla farmy Baltic Power stanowi nie tylko impuls rozwojowy dla krajowego przemysłu, ale także buduje jego zdolności do udziału w kolejnych projektach offshore.
Udział polskich firm w całkowitym cyklu życia farmy Baltic Power – od projektowania przez budowę aż po eksploatację – szacowany jest na minimum 21 procent. Oprócz elementów stacji, w Polsce powstają także gondole turbin, fundamenty, kable lądowe oraz inne komponenty, a lokalne firmy odgrywają rolę głównych wykonawców w pracach instalacyjnych i budowlanych.
Zakończenie budowy farmy przewidywane jest na 2026 rok. Następnie rozpocznie się faza testów, certyfikacji oraz proces pozyskiwania pozwoleń.
Baltic Power będzie pierwszą morską farmą wiatrową na polskich wodach Bałtyku. Jej moc zainstalowana sięgnie 1,2 GW, a roczna produkcja energii wyniesie nawet 4 TWh – co odpowiada około 3% krajowego zapotrzebowania. Pozwoli to zasilić ponad 1,5 mln gospodarstw domowych.
Farma Baltic Power obejmuje obszar o powierzchni ponad 130 km², zlokalizowany 23 km od brzegu – na wysokości Łeby i Choczewa. Oznacza to, że jej powierzchnia jest porównywalna z obszarem całej Gdyni. Zrealizowana w tym miejscu inwestycja nie tylko wzmocni bezpieczeństwo energetyczne kraju, ale również wpisuje się w szerszy kontekst transformacji energetycznej i wykorzystania potencjału Morza Bałtyckiego – jako kluczowego obszaru dla zeroemisyjnej energetyki w Europie.
Źródło: Grupa ORLEN