Budowa dwóch jednostek tego typu, została zamówiona w dniu 30 czerwca 2017 roku, po wygraniu postępowania konkursowego przez holenderską firmę. W tym czasie ofertę holenderską opisywano jako okręt będący wariantem znanego typu Damen OPV 1900. Tym samym ten typ określony obecnie we flocie pakistańskiej jako korweta, miał być raczej dużym patrolowcem pełnomorskim. Obecnie flota Pakistanu deklaruje wyporność nowego nabytku na 2300 ton, co skłania do wniosku że okręt ten jest modyfikacją większego Damen OPV 2400. Świadczą o tym podane wymiary okrętu (długość 90 m., i szerokość 14,4 m., prędkość 23 węzły), oraz możliwość przenoszenia dwóch kontenerów misyjnych typowe dla typu OPV 2400. Damen poinformował o możliwości zastosowania modułu ZOP, modułu MCM oraz standardowych kontenerów towarowych 20 TEU. Jednym z istotnych elementów wyposażenia są dwie łodzie interwencyjne RHIB o długościach 11,5 oraz 6,5m.. Nowe korwety posiadają również hangar i lądowisko dla średniego śmigłowca oraz bezzałogowego aparatu latającego.
Przekazany okręt nie posiada uzbrojenia, choć posiada przygotowane podstawy pod systemy artyleryjskie i rakietowe. Według dowództwa floty Pakistanu, okręty te otrzymają rodzime, pakistańskie, przeciwokrętowe systemy rakietowe typu Harba. Możliwe jest też zastosowanie uzbrojenia zdemontowanego np. z wycofanych fregat typu 21 (określanych lokalnie jako niszczyciele typu Tariq), takiego jak systemy rakietowe Harpoon i systemy przeciwrakietowe Phalanx. Pakistańskie źródła prasowe wspominają o możliwości zamówienia w br. kolejnej pary takich okrętów, z wysokim prawdopodobieństwem budowanych w miejscowej stoczni w Karaczi, wraz z transferem kluczowych technologii.
Podpis: TW