„PGE Prowadzimy w zielonej zmianie” – PGE startuje z kampanią nowej strategii marki
PGE Polska Grupa Energetyczna rozpoczęła kampanię wizerunkową „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie”. Nowe hasło, które od teraz będzie towarzyszyć logo PGE wskazuje na pozycję lidera zielonej zmiany na rynku elektroenergetycznym w Polsce, a jednocześnie pomocną i opiekuńczą rolę, którą PGE wypełnia w stosunku do Klientów i otoczenia społecznego.
Wybór hasła „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie” jest nieprzypadkowy. Jako PGE mamy argumenty, żeby odważnie mówić o tym, że prowadzimy w zielonej zmianie. Z jednej strony PGE to lider i najbardziej zaawansowana w dążeniu do neutralności klimatycznej grupa energetyczna w Polsce. Z drugiej strony, PGE to firma pomocna, opiekuńcza wobec Klientów, służąca im wiedzą i profesjonalnym doradztwem na zmieniającym się rynku – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Aspirujemy do tego, aby marka PGE była postrzegana jako marka nowoczesna, dbająca o środowisko i działająca w zrównoważony sposób. W październiku ubiegłego roku przyjęliśmy strategię Grupy PGE do 2030 roku z perspektywą do 2050 roku, którą konsekwentnie realizujemy. Wpisanie Zielonej Zmiany w markę PGE jest oczywiste i niezbędne oraz zobowiązuje nas, jako lidera transformacji energetycznej w Polsce do dalszych działań i budowania silnej polskiej marki – dodaje Wojciech Dąbrowski.
Nowa Strategia Marki PGE, to także nowy format kreatywny i oparta na nim kampania reklamowa, w której głos zabierają zamieszkujące w Polsce zwierzęta. Poprzez zabawne dialogi i monologi zwierzęcych bohaterów wybrzmiewa głos zmian wprowadzanych przez Grupę PGE i ich pozytywny wpływ na życie wszystkich mieszkańców Polski.
Wybór zwierzęcych bohaterów spotów jest nieprzypadkowy. Inspiracją do kampanii była dotychczasowa aktywność PGE w zakresie ochrony środowiska, wsparcia dla polskich parków narodowych, jak m.in. Roztoczańskiego Parku Narodowego i Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz działań ochronnych na rzecz różnych gatunków zwierząt m.in. bocianów i sokołów.
W spotach natura została pokazana przestrzennie z pełną gamą kolorystyczną. Podstawowymi elementami do zbudowania odpowiedniej atmosfery były żywioły: wiatr i słońce. Inspiracją w realizacji były najlepsze filmy przyrodnicze. W spotach zostały wykorzystane przede wszystkim ujęcia najbardziej uznanych polskich filmowców przyrodników. Zwierzęcymi bohaterami kampanii są gatunki żyjące na terenie Polski, co dodatkowo wzmacnia wizerunek PGE jako marki silnie związanej z polskością.
Spoty wizerunkowe pod nazwami „Wiatr zmian”, „Militarne mewy”, „PGE SPA” oraz „Wyliczanka” odnoszą się odpowiednio do biznesowej działalności PGE tj. budowy i eksploatacji morskiej energetyki wiatrowej i osiągnięcia do 2030 roku 2,5 GW i 6,5 GW do 2040 r., kontynuacji budowy mocy w fotowoltaice i osiągnięcia do 2030 roku 3 GW oraz rozbudowy mocy w lądowych elektrowniach wiatrowych o dodatkowy 1 GW do 2030 roku. Sporty produktowe pod nazwami „Stuknij w klawiaturę” i „Muzycy” odnoszą się do konkretnych ofert PGE Obrót: e-bok, e-faktura i e-sklep.
Kampania została zaplanowana we wszystkich kanałach mediowych – w telewizji, prasie, Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej. Główne kanały dotarcia to telewizja i Internet – media o największym zasięgu, a jednocześnie umożliwiające szczegółowe mierzenie kampanii. Dopełnieniem strategii jest prasa i OOH, umożliwiające dotarcie do pozostałej części grupy docelowej.
Poniżej przedstawiamy spot (kolejne spoty będą dodawane sukcesywnie w ramach postępowania kampanii):
Landing page kampanii: https://www.pgeprowadzimywzielonejzmianie.pl/
Nowa strategia marki PGE powstała w odpowiedzi na wyzwania rynkowe i oczekiwania klientów PGE. Po jej przyjęciu przez zarząd PGE, została zaplanowana ogólnopolska kampania reklamowa, uwzględniająca wiele kanałów mediowych, która zostanie wsparta działaniami Public Relations oraz działaniami w mediach społecznościowych. Kampania, oprócz celu wizerunkowego, będzie też promować produkty oferowane przez PGE Obrót.
Termin kampanii:
Kampania wizerunkowa PGE SA: 1.10.2021 r. – 31.10.2021 r.
Kampania produktowa PGE Obrót: 15.10.2021 r. – 14.11.2021 r.
Materiały wykorzystane w kampanii wizerunkowej PGE SA: spot 30”, 3 spoty 15”, formaty display, reklamy prasowe oraz siatki wielkoformatowe.
Materiały wykorzystane w kampanii produktowej PGE Obrót: spot 30” oraz spot 15”, formaty display, reklamy prasowe.
Za przygotowanie kreacji i produkcje materiałów do kampanii odpowiedzialna była agencja Publicis Sp. z o.o.
Kampania wizerunkowa „PGE Prowadzimy w zielonej zmianie” odnosi się bezpośrednio do inwestycji realizowanych przez Grupę PGE zgodnie z założeniami Strategii Grupy PGE do 2030 roku z perspektywą do 2050 roku.
- Grupa PGE będzie pionierem rozwoju i eksploatacji morskiej energetyki wiatrowej:
- Cel to osiągnięcie w 2030 roku 2,5 GW – Realizacja Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica
- W 2040 roku ponad >6,5 GW – Realizacja kolejnych projektów w aukcyjnym systemie wsparcia:
- Baltica 1: 1 GW
- Nowe lokalizacje: 3 GW
- Grupa PGE kontynuuje budowę lądowych mocy wiatrowych i fotowoltaiki oraz rozwój w segmencie małych instalacji:
- Program PV>>> cel to osiągnięcie >3,0 GW do 2030 roku
- Rozwój organiczny z wykorzystaniem kompetencji Grupy
- Akwizycje projektów na etapie pozwolenia na budowę
- Budowa kompetencji serwisowych
- Program lądowych farm wiatrowych>>>cel to osiągnięcie >1,7 GW do 2030 roku
- Przygotowanie portfela nowych projektów zgodnych z regulacjami przestrzennymi
- Akwizycje operacyjnych farm wiatrowych oraz projektów na etapie pozwolenia na budowę
- Repowering istniejących aktywów
- Program instalacji dla klientów>>> cel to osiągnięcie 0,8 GW do 2030 roku
- Przygotowanie oferty budowy instalacji OZE dla klientów (on-site)
- Instalacje dla samorządów i społeczności energetycznych
- Rozwój modelu off-site PPA
- Usługi bilansowania i magazynowania
- PGE daje możliwość skorzystania z internetowych rozwiązań: e-boka, e-faktury
i e-sklepu.
Źródło: PGE
Related Posts
- Ukraina zamawia kolejne dwie korwety w ramach strategii bezpieczeństwa morskiego
- Okręty podwodne S-80 i nowy system AIP-BEST. Czy to wystarczy Hiszpanom, aby wygrać w programie ORKA?
- Odbudowa potencjału szkoleniowego ZOP w MW RP
- Umowa o budowę statku – spory dotyczące zmian do umowy
- „Oceania” uratowana: ministerstwo przyznaje dodatkowe środki
Subskrybuj nasz newsletter!
O nas
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Najpopularniejsze
Następny artykuł:
Portal Stoczniowy 2022 | Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Portal Stoczniowy chroni prywatność i dane osobowe swoich pracowników, klientów i kontrahentów. W serwisie wdrożone zostały procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz stosowane są jednolite zasady, zapewniające najwyższy stopień ich ochrony.