PKN Orlen jest otwarty na różnych partnerów w obszarach ropy, gazu i offshore 

PKN Orlen nie zamyka się na jednego partnera w obszarach dostaw i wydobycia ropy i gazu, a także w obszarze morskiej energetyki wiatrowej, poinformował dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych PKN Orlen.

Rozmawiamy z różnymi partnerami na temat współpracy w obszarze dostaw i wydobycia ropy i gazu, a także offshore. Inni gracze też widzą potencjał takiej współpracy. Z niektórymi z nich rozmawiamy także na temat wychwytywania CO2.

Robert Śleszyński, dyr. Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich w PKN Orlen

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/pkn-orlen-podpisal-porozumienie-ze-skarbem-panstwa-ws-przejecia-pgnig-%EF%BF%BC/

Według niego, przyznanie koncesji na offshore powinno przyspieszyć te rozmowy.

Liczymy na to, że nastąpi to na przełomie października i listopada, otworzy to szansę na przyspieszenie negocjacji z partnerami. Chcemy też razem z partnerami rozwijać się w nowych obszarach, takich jak wodór czy paliwa syntetyczne.

Robert Śleszyński, dyr. Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich w PKN Orlen

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,5 mld zł w 2021 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Źródło: ISBnews

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.