[powiazane1] W imieniu Portu Gdynia dokument podpisali wiceprezesi ZMPG S.A.: Grzegorz Dyrmo oraz Piotr Nowak natomiast firmę STRABAG reprezentowali: dyrektorzy ds. technicznych i finansowych: Marcin Wróblewski oraz Janusz Semeniuk.
– Do końca 2018 roku wyłonimy wykonawców na przebudowę kolejnych nabrzeży: Norweskiego i Włoskiego. Dzięki ich zabezpieczeniu, Port Gdynia zyska niezbędną infrastrukturę portową, która będzie podstawą do wykonania projektu pogłębienia kanału portowego do głębokości 16 m. Stworzy to możliwość obsługi znacznie większych jednostek – komentuje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG S.A.
Inwestycja realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020, projektu o nazwie: „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”, nr 3.2-10.
[powiazane2] Przebudowa Nabrzeża Słowackiego w Porcie Gdynia to przede wszystkim wykonanie na całej jego długości wynoszącej 186m, nowej ściany nabrzeża w postaci zakotwionej palościanki. Podczas przebudowy Nabrzeże Słowackie zostanie wyposażone w nowe, wyższej klasy urządzenia odbojowe oraz polery cumownicze. Zakresem podpisanej w dniu dzisiejszym umowy objęte są również roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu elementów wyposażenia, rozbiórce oczepu, nawierzchni oraz odtworzeniu ich w nowej linii przebiegu nabrzeża.
Termin realizacji przebudowy Nabrzeża Słowackiego to 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy. Natomiast koszt przebudowy nabrzeża Słowackiego to ponad 16,5 miliona złotych brutto.
Źródło: Port Gdynia.
Porty morskie – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.