We włoskiej stoczni postęp prac budowy promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej przebiega zgodnie z harmonogramem.
Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne, łazienki oraz instalowane jest okablowanie jednostki.
W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem. Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3 km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.