We włoskiej stoczni postęp prac budowy promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej przebiega zgodnie z harmonogramem.
Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne, łazienki oraz instalowane jest okablowanie jednostki.
W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem. Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3 km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.
Polferries to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.