Pożar na kontenerowcu u wejścia do Kanału Panamskiego
Opublikowane:
1 lutego, 2023
Fot. kontenerowiec Cape Kortia/Twitter
30 stycznia w godzinach porannych czasu lokalnego, kontenerowiec Cape Kortia pływający dla MSC zgłosił pożar w maszynowni, podczas podejścia do terminalu w Balboa w Panamie który znajduje się pobliżu Kanału Panamskiego na Oceanie Spokojnym.
Ruch na wejściu do kanału został na krótko zakłócony, podczas gdy dwie jednostki pożarnicze pomogły jednostce w manewrowaniu. Według władz Kanału Panamskiego, inny masowiec również „ucierpiał”, a lokalne doniesienia podały o możliwej drobnej kolizji podczas tego zdarzenia.
Kontenerowiec Cape Kortia o wyporności 11 000 TEU przybył do Panamy z portu Callao w Peru. Jednostka o nośności 134 869 DWT i dług. 329 m jest własnością greckiego Costmare Shipping. Statek podczas próby manewru w kierunku międzynarodowego terminalu PSA Puerto Panama, zgłosił pożar w maszynowni.
Kierowcy samochodów przejeżdżających przez Bridge of the Americas zgłaszali lokalnym władzom gęsty, duszący dym unoszący się nad mostem. Jednocześnie tłumy postronnych obserwatorów zgromadziły się nad brzegiem wody, aby filmować incydent.
Według raportu lokalnych władz, statek stracił kontrolę nad sterownością, zanim na pomoc zdążyły przybyć holowniki Panama Canal Authority oraz ekipy strażackie z National Aeronaval Service of Panama (SENAN).
Prawdopodobną przyczynę pożaru w maszynowni mogło wywołać uderzenie w jednostkę znajdującą się w pobliżu. Media panamskie identyfikują drugą jednostkę uczestniczącą w incydencie jako masowiec, Ernst Oldensoff 38 300 DWT, który również zmierzał do terminalu w Balboa.
Władze Kanału Panamskiego poinformowały, że nikt z załogi kontenerowca nie doznał żadnych obrażeń, a ruch przez kanał odbywa się normalnie.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.