Prowokacja Rosji: przynęta w postaci atrapy okrętu podwodnego Rostow-na-Donu

Jak informuje Naval News, w porcie wojennym w Sewastopolu Rosja zastosowała prowokacyjną taktykę, rozmieszczając przynętę w postaci „atrapy” okrętu podwodnego Rostow-na-Donu. Ta tajemnicza konstrukcja wywołała liczne spekulacje na temat jej rzeczywistego przeznaczenia.

MT Anderson, znany analityk OSINT, sugeruje, że widoczny w Sewastopolu okręt może być dobrze zamaskowaną „atrapą”, a nie rzeczywistą jednostką, która została uszkodzona we wrześniu 2023 roku. Okręt przeszedł naprawę uszkodzonej dziobowej części kadłuba, po której rozpoczęto próby morskie mające na celu przywrócenie jego pełnej sprawności operacyjnej. Następnie, 3 sierpnia bieżącego roku, jednostka została ostatecznie zatopiona przez ukraińskie siły zbrojne w wyniku precyzyjnego ostrzału rakietowego, o czym pisaliśmy na naszym portalu.

W wyniku tego ataku uszkodzeniu uległ także okręt desantowy Mińsk oraz poważnie uszkodzono cztery rosyjskie wyrzutnie systemu obrony przeciwlotniczej S-400, kluczowe dla obrony okupowanego przez Federację Rosji Krymu.

Po ataku rosyjska państwowa agencja informacyjna Ria Novosti poinformowała, że ministerstwo obrony Rosji zapowiedziało naprawę i przywrócenie do służby obu okrętów. Jednak zdjęcia okrętu podwodnego sugerowały, że taka naprawa wydawała się nierealna.

Z kolei, H.I. Sutton, analityk OSINT i współpracownik Naval News, uważa, że obecność „atrapy” Rostow-na-Donu może mieć na celu wprowadzenie w błąd przeciwnika i uniknięcie dalszych strat wśród pozostałych okrętów rosyjskiej marynarki wojennej przed kolejnymi atakami ze strony Ukrainy.

Źródło: Naval News

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/




Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    Kolizja dwóch statków wycieczkowych na Nilu. Nie żyje włoska turystka

    W rejonie śluzy Esna doszło do zderzenia dwóch egipskich rzecznych statków wycieczkowych operujących na Nilu. W wyniku odniesionych obrażeń zmarła 47-letnia turystka z Włoch. Po wstępnych ustaleniach egipskie służby zawiesiły licencję kapitana jednostki Royal Beau Rivage.

    Kolizja statków wycieczkowych na Nilu w rejonie śluzy Esna

    Do wypadku doszło w niedzielę 21 grudnia około godziny 20.00 czasu lokalnego, gdy Royal Beau Rivage zbliżał się do nabrzeża w pobliżu śluzy Esna, na południe od Luksoru. Na pokładzie jednostki przebywała grupa około 80 włoskich turystów. W tym samym czasie statek wycieczkowy Opera znajdował się już po przejściu śluzy, przemieszczając się z Asuanu do Luksoru. Do zderzenia doszło około 1,2 mili morskiej od śluzy.

    W wyniku kolizji Opera zgłosiła uszkodzenia dziobowej części kadłuba. Najpoważniejsze zniszczenia odnotowano jednak na Royal Beau Rivage, gdzie trzy z czterech kabin w części dziobowej zostały poważnie uszkodzone.

    Egipskie władze badają przyczyny kolizji na Nilu. Zawieszona licencja kapitana

    Egipski Urząd Transportu Rzecznego poinformował, że odpowiedzialnością za zdarzenie obarcza kapitana Royal Beau Rivage. Według wstępnych ustaleń miał on wykonać nagły manewr, który doprowadził do zderzenia jednostek. Urząd podkreślił również, że obowiązujące przepisy żeglugowe przyznają pierwszeństwo statkom poruszającym się z prądem rzeki. W ocenie władz jednostka Royal Beau Rivage naruszyła te zasady.

    W jednej z uszkodzonych kabin przebywała 47-letnia obywatelka Włoch, która doznała licznych obrażeń. Kobietę przewieziono do egipskiego szpitala, jednak zmarła w wyniku odniesionych urazów. Początkowo pojawiały się obawy, że po zderzeniu część pasażerów mogła znaleźć się w wodzie, jednak informacje te nie znalazły potwierdzenia. Według komunikatu ambasadora Włoch w Egipcie w zdarzeniu nie było innych ciężko rannych turystów. Ruch żeglugowy na Nilu wznowiono w poniedziałek.

    Royal Beau Rivage to egipski luksusowy statek wycieczkowy oddany do użytku we wrześniu 2022 roku. Jednostka ma 72 metry długości, dysponuje 71 kabinami i może zabrać na pokład ponad 140 pasażerów. Opera jest starszą jednostką, zbudowaną w 2009 roku, która może przewozić do 199 pasażerów.