Rafineria Viva Energy przestanie kupować rosyjską ropę
Opublikowane:
8 marca, 2022
Fot. Terminal Viva Energy
Australijska rafineria Viva Energy poinformowała we wtorek w oświadczeniu, że przestanie kupować rosyjską ropę w związku z inwazją Rosji na Ukrainę.
Tym samym rafineria dołącza do rosnącej liczby firm, które zrywają więzi handlowe z tego powodu – wyjaśnia agencja Reutera.
Viva Energy przekazała także, że jest „zbulwersowana” wydarzeniami na Ukrainie.
W Australii poza Viva Energy działa także rafineria Ampol, której rzecznik powiedział, że firma nie kupowała rosyjskiej ropy od początku wybuchu wojny na Ukrainie. Ampol oficjalnie poparł międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję.
Obie firmy oświadczyły, że sprowadzają ropę z wielu różnych krajów, dzięki czemu australijski rynek paliwowy nie jest nadmiernie zależny od rosyjskiej ropy.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.