Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Zerwane kontrakty oraz nieodebrane statki to zmora każdej stoczni. Olbrzymie koszty budowy to zainwestowane środki, które zamiast przynieść zysk stają się olbrzymim balastem i zaburzają płynność finansową nawet dobrze prosperujących firm. Remontowa Shipbuilding została postawiona w takiej sytuacji w połowie 2015 r., kiedy to grenlandzki armator Royal Arctic Line (RAL) częściowo zerwał kontrakt na budowę łącznie pięciu arktycznych kontenerowców i odebrał jedynie trzy jednostki.
Royal Arctic poinformował że zdecydował się na zakup jednego z nieodebranych wcześniej statków, arktyczny kontenerowiec o ładowności 108 TEU który ze stoczni Remontowa Shipbuilding ma zostać przekazany grenlandzkiemu armatorowi już w kwietniu 2020 roku.
Royal Arctic Line poinformował, że zakupiony statek będzie pływał przede wszystkim pomiędzy Reykjavikiem, a Tasiilaq. Co tym samym znacznie poprawi obsługę Wschodniego Wybrzeża, zarówno pod względem częstotliwości, jak i połączeń z całym światem. Inwestycja w nową jednostkę oznacza jednocześnie 50 proc. więcej połączeń z Tasiilaq w okresie sprzyjających warunków pogodowych. Taka zmiana oznacza dla Tasiilaq podłączenie do globalnej sieci logistycznej. Dzięki połączeniu transportu żeglugowego i lotniczego, produkty z tego miasta będą mogły dotrzeć do większości miejsc na świecie w ciągu 72 godzin.
Źródło: Splash247