Stocznia CRIST zwodowała kolejny prom dla Finferries 
Opublikowane:
25 października, 2022
Nowo zwodowany prom jest trzecim statkiem projektu P317 dla fińskiego armatora.
21.10.2022 w stoczni CRIST odbyło się wodowanie kolejnego promu hybrydowego o numerze projektu P317, budowanego dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jednostka jest podobna do poprzednich promów „Elektra” i „Altera” choć znacznie od nich mniejsza. „Elektra” (o długości 96 m) okazała się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową, otrzymała miano pierwszego promu hybrydowego w Unii Europejskiej i drugiego na świecie.
Otrzymała międzynarodową nagrodą „Ship of the Year” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodę CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni. „Altera” natomiast została zwodowana latem 2022 to siostrzana bardziej unowocześniona wersja „Elektry”, nieco od niej większa, bo mierząca 104 metry. Kadłub nowego promu, noszący nazwę „L-317”, został przetransportowany z placu montażowego do doku i zwodowany przy użyciu suwnicy bramowej.
Nowa jednostka będzie operowała na trasie Nauvo-Korpoo w Finlandii. „L-317” będzie zasilany przy użyciu akumulatorów ładowanych z lądu, których ładowanie trwa tylko kilka minut. Statek ma długość 70 m, szerokość 12,4 m, zanurzenie 2,4 m oraz może przewozić maksymalnie 200 pasażerów oraz 52 samochody. Prom jest dwustronny, co umożliwia szybszy załadunek i rozładunek. Załogę stanowi tylko 1 osoba.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.