Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Norweski armator Rostein AS ze statkiem do przewozu żywych ryb

Przyszły „Ro Sailor” zostanie przeholowany do Norwegii przez należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego holownik Onyx.

Stocznia Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. dostarczyła norweskiemu armatorowi Rostein AS szósty częściowo wyposażony statek do przewozu żywych ryb.

Nowy norweski fish carrier/well boat zostanie przemieszczony do stoczni Larsnes Mekaniske Verksted AS która dokończy jego wyposażanie. Wykonawcą holowania będzie PRO, specjalizująca się w takich pracach. Do tego celu użyto jednostki AHTS Onyx posiadającej tzw. „uciąg na palu” o wartości 66 ton.

Ten pełnomorski holownik jest nową jednostką armatora gdyż został wcielony do służby w 2015 roku i reprezentuje najwyższy standard wyposażenia m.in. poprzez zastosowanie systemów dynamicznego pozycjonowania.

Zespół holowniczy składający się z Onyx’ a i Ro Sailor’a opuścił gdański port 1 grudnia  i z prędkością 8,5 węzła zmierza do portu przeznaczenia. Co ciekawe trasa zespołu biegnie przez duńską cieśninę Limfjorden (oddzielającą półwysep Jutlandzki od wyspy Nørrejyske Ø w wyniku zalania przez morze w 1925 roku łączącego je przesmyku) pozwalającą na znaczne skrócenie trasy rejsu i ominiecie Skagerraku.

Zbudowany według projektu biura konstrukcyjnego Skipskompetanse AS. statek ma długość  79,3 m., szerokość 15,0 m., zanurzenie 5,6 m, tonaż 2999 jednostek, nośność 900 ton. Jego napęd składa się z silnika wysokoprężnego Yanmar 6EY33W o mocy 3360 kW napędzającego jedną śrubę.

Podpis: Tomasz Witkiewicz

Udostępnij ten wpis