Szukaj
Statki, Stocznie
Marynarka, Bezpieczeństwo
Porty, Logistyka
Personalia, Polityka
Energetyka, Offshore
Turystyka Morska
O nas
Reklama
Kontakt
Statki, Stocznie Marynarka, Bezpieczeństwo Porty, Logistyka Personalia, Polityka Energetyka, Offshore Turystyka Morska
Newsletter

Subskrybuj nasz Newsletter!

Dziękujemy! Twoja subskrypcja została aktywowana!
Ups! Coś poszło nie tak.

Szukaj

Marynarka, BezpieczeństwoWiadomości

Straż przybrzeżna Indonezji zatrzymała dwa irańskie tankowce

Opublikowane:
25 stycznia, 2021
Straż przybrzeżna Indonezji zatrzymała dwa irańskie tankowce

Straż przybrzeżna Indonezji zatrzymała irański tankowiec MT Horse i panamski MT Freya w związku z podejrzeniem nielegalnego transportu ropy naftowej. Irańskie MSZ poprosiło o „więcej szczegółów” na temat zatrzymania.

Według rzecznika indonezyjskiej straży przybrzeżnej, cytowanego przez agencję Reutera, zatrzymane w niedzielę tankowce zostały „przyłapane na gorącym uczynku” podczas przepompowywania ropy z irańskiej jednostki na pływającą pod panamską banderą jednostkę należącą do chińskiej firmy Shanghai Future Ship Management. Wokół tego drugiego statku zaobserwowano wyciek surowca.

Statki miały schowane bandery i wyłączone transpondery oraz ignorowały komunikaty nadawane przez radio. Do zatrzymania doszło na wodach wokół Borneo, a statki zostaną odeskortowane na wyspę Batam w celu przeprowadzenia dalszego dochodzenia. Zatrzymano 61 członków załogi.

W reakcji na zatrzymanie, rzecznik MSZ Iranu Said Chatibzadeh poinformował na konferencji prasowej, że zwrócono się do władz Indonezji o „więcej szczegółów”, z uwagi na „różne doniesienia na ten temat”.

W 2018 roku władze USA nałożyły sankcje na irański eksport ropy naftowej. Chińskie podmioty już wcześniej były obiektem zainteresowania służb w związku ze sprowadzaniem surowca z Iranu.

Mimo restrykcji, Iran w ostatnich miesiącach zwiększył wydobycie ropy w oczekiwaniu na zniesienie sankcji przez nową administrację w Waszyngtonie.

Źródło: PAP

Related Posts

  • Defence24 Days: Marynarka Wojenna RP w dobie zagrożeń czasu i pokoju [część 2]
  • Defence24 Days: Marynarka Wojenna RP w dobie zagrożeń czasu i pokoju [część 1]
  • Defence24 Days 2025 – polski przemysł i modernizacja MW RP [część 3]
  • Defence24 Days 2025 – partnerzy zagraniczni w programie Orka [część 2]
  • Defence24 Days 2025 – modernizacja MW RP [część 1]
Subskrybuj nasz newsletter!
Dziękujemy! Twoja subskrypcja została aktywowana!
Ups! Coś poszło nie tak.

O nas

Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.

Facebook
Facebook‍
X
X‍
Linkedin
Linkedin‍
Instagram
Instagram‍
Youtube
Youtube‍
Email
Email

Najpopularniejsze

1
Stocznia Vigor zwodowała prototypową barkę desantową dla US Army 
2
Polferries: Aktywny początek roku
3
Miecznik – jaki będzie naprawdę?

#tagi

przemysł stoczniowy
stocznie
statki
energetyka
marynarka wojenna

Poprzedni artykuł:

Portowe szlaki kolejowe zmieniają się na lepsze

Następny artykuł:

PERN rozbudowuje pojemności magazynowe na biokomponenty
Menu
Strona główna
Wszystkie artykuły
Kategorie
O nas
Kontakt
Polityka Cookies
Kategorie
Wiadomości
Statki, Stocznie
Marynarka, Bezpieczeństwo
Porty, Logistyka
Personalia, Polityka
Zobacz wszystkie
Zapisz się do newsletter'a
Dziękujemy! Twoja subskrypcja została aktywowana!
Ups! Coś poszło nie tak.

Portal Stoczniowy 2022 | Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Portal Stoczniowy chroni prywatność i dane osobowe swoich pracowników, klientów i kontrahentów. W serwisie wdrożone zostały procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz stosowane są jednolite zasady, zapewniające najwyższy stopień ich ochrony.

Ustawienia plików cookies

Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Dostosuj ustawienia
{title} {title} {title}