Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Sunreef Yachts prezentuje ekologiczny katamaran Sunreef 80 Eco

Sunreef Yachts prezentuje najnowsze zdjęcia ekologicznego jachtu Sunreef 80 Eco. Luksusowy katamaran jest w pełni autonomiczną jednostką, która wykorzystuje rewolucyjną technologię umożliwiającą bezemisyjne podróże w całkowitej ciszy i luksusie. Zachęcamy do przyjrzenia się bliżej strefom wypoczynkowym oraz wnętrzom jachtu.

Sunreef 80 Eco może przyjąć na pokład ośmioro gości. W prawym pływaku znajduje się luksusowa kabina właściciela wyposażona w łóżko typu king size, garderobę, wysuwany telewizor, sofę i biurko. Przestronna łazienka armatorska nawiązuje do współczesnego stylu wnętrz.

Aranżacja wnętrz na pokładzie obejmuje również dużą kabinę VIP w środkowej części lewego kadłuba oraz dwie kabiny dla gościw części dziobowej obu pływaków. Kuchnia katamaranu znajduje się w lewym kadłubie i wyposażona została w sprzęt najwyższej jakości z dużą ilością miejsc do przechowywania.

Salon na głównym pokładzie oferuje mnóstwo miejsca do wypoczynku i spożywania posiłków, dzięki dwóm dużym sofom i rozkładanemu stołowi na środku. W części dziobowej salonu Sunreef 80 Eco znajduje się w pełni wyposażony bar z pianinem i wysuwanym telewizorem.

Na pokładzie słonecznym katamaranu dominują strefy relaksacyjne z dużymi leżakami i barem. W kokpicie rufowym goście mają do dyspozycji przestrzeń wypoczynkową z leżanką, stołem jadalnym i platformą kąpielową. 

Ożaglowanie Sunreef 80 Eco obejmuje grot o powierzchni 200m², genuę o powierzchni 155m², 340m² genakera i 70m² sztaksla. Podczas żeglugi katamaran jest w stanie produkować energię, dzięki zaawansowanemu systemowi hydrogeneracji. Zaprojektowany i zbudowany w stoczni Sunreef Yachts węglowy maszt jachtu został wyposażony w zintegrowane panele słoneczne.

Pod pokładem głównym znajdują się akumulatory jachtu, składające się z specjalnie zaprojektowanych ultralekkich i wydajnych baterii. System klimatyzacji na Sunreef 80 Eco należy do najlżejszych i najbardziej wydajnych w branży morskiej.

Źródło: Sunreef Yachts

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Nowoczesny holownik Argo dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services Gdańsk, wzmacniając potencjał operacyjny i bezpieczeństwo jednego z najważniejszych portów Bałtyku.

    Kompaktowy, ale „potężny”

    Argo to jednostka, która – mimo zaledwie 21 metrów długości – potrafi zrobić wrażenie. Jej siła uciągu na pętli sięga 50 ton, a dwa azymutalne pędniki pozwalają jej obracać się praktycznie w miejscu. Dzięki temu nowy holownik bez trudu asystuje największym kontenerowcom i masowcom wprowadzanym do portu z chirurgiczną precyzją.

    To ósma jednostka Damen we flocie WUŻ Gdańsk – kolejny dowód zaufania do holenderskiego producenta. Sam projekt ASD Tug 2111 należy do najbardziej udanych w swojej klasie: łączy zwrotność, stabilność i dużą moc, a przy tym spełnia aktualne normy emisji IMO Tier III.

    Stworzony do trudnych zadań

    Holownik został zbudowany w wariancie FiFi 1 (Fire Fighting 1), dzięki czemu może brać udział w akcjach gaśniczych z wody — od pożarów portowych po sytuacje awaryjne na statkach handlowych. Wyposażono go również w pakiet zimowy, pozwalający pracować w niskich temperaturach i przy cienkiej pokrywie lodowej.

    To jednostka o dużej mocy i wysokiej odporności. Wpisuje się w filozofię WUŻ Gdańsk: rozwijać flotę nie tylko liczbowo, ale przede wszystkim jakościowo – podkreśla przedstawiciel operatora.

    Nowy etap rozwoju floty WUŻ

    Wprowadzenie Argo to kolejny krok w modernizacji floty WUŻ Gdańsk, dostosowanej do rosnących potrzeb portu i coraz większych statków zawijających do Gdańska. Operator obsługuje dziś holowania i asysty przy głębokowodnych nabrzeżach kontenerowych DCT, a także manewry przy terminalach paliwowo-surowcowych Naftoportu i nabrzeżach masowych w Porcie Północnym.

    W perspektywie rozwoju infrastruktury gdańskiego portu (m.in. planowany projekt FSRU w rejonie Gdańska) parametry holownika – 50 t bollard pull, FiFi 1, wysoka manewrowość — są niewątpliwym atutem. Tu i teraz jednostka wzmacnia codzienną obsługę największych jednostek w porcie.

    Z Rotterdamu do Gdańska – prosto pod dźwigi portowe

    Ceremonia przekazania jednostki odbyła się 23 października w Rotterdamie. Krótko potem Argo wyszedł w morze i obrał kurs na Gdańsk, płynąc pod własną banderą – zgodnie z tradycją morskiego rzemiosła, które od dekad łączy europejskie porty.

    Do Gdańska dotarł 3 listopada, cumując przy nabrzeżu WUŻ. Jak relacjonowali świadkowie, na miejscu czuć było tę charakterystyczną atmosferę, która pojawia się tylko wtedy, gdy flota wzbogaca się o nową, błyszczącą jeszcze od stoczniowej farby jednostkę.

    Holownik Argo: nowe ramię manewrowe Portu Gdańsk

    Argo to nie tylko wzmocnienie dla WUŻ – to również sygnał, że Port Gdańsk konsekwentnie buduje zaplecze do obsługi coraz większych i bardziej wymagających jednostek. W świecie, w którym każda minuta postoju statku kosztuje fortunę, liczy się precyzja i szybkość manewru.

    WUŻ od lat uchodzi za wzór profesjonalizmu w branży holowniczej, a wprowadzenie nowego ASD Tug 2111 tylko ten status umacnia. Śmiało można powiedzieć, że Argo to kolejne silne ramię portu, gotowe do działania w każdych warunkach – od jesiennego sztormu po zimowy mróz.

    Autor: Mariusz Dasiewicz