Statek jest pierwszym dużym samochodowcem (PCTC) zasilanym LNG zbudowanym w Japonii. Zmiana napędu na LNG spowodowała, że jednostka jest do 40% bardziej efektywna energetycznie w porównaniu do statków napędzanych konwencjonalnymi silnikami na paliwo ciężkie.
Przewiduje się również, że statek obniży emisję tlenku siarki o około 99% i tlenku azotu o około 86% w porównaniu ze statkami z klasycznym napędem na paliwo ciężkie. Ta ekologiczna jednostka będzie transportowała między innymi samochody Toyota Motor Corporation oraz innych japońskich producentów.
Nowy statek o nazwie Sakura Leader został wytypowany jako projekt modelowy przez Japońskie Ministerstwa: Środowiska, Infrastruktury, Transportu i Turystki dzięki czemu otrzyma wsparcie rządu w zakresie technicznej weryfikacji redukcji emisji CO2 w trakcie bieżących rejsów.
NYK plasuje paliwo LNG jako jedno z rozwiązań pomostowych przed wprowadzeniem zero emisyjnych statków w przyszłości. Przewoźnik planuje wyposażać wszystkie swoje nowo budowane statki PCTC w napędy LNG w kolejnej dekadzie a następnie po roku 2030 przejść na napędy zero emisyjne wykorzystujące wodór i amoniak
Zgodnie z średnioterminowym planem “Staying Ahead 2022 with Digitalization and Green,” Grupa NYK wdrożyła środowiskowe, społeczne i zarządcze strategiczne cele i działania wspierające firmę w skutecznym rozwoju swoich założeń i promocji wizji, tj. przyjaznej dla środowiska floty statków PCTC.
Podpis: ACK