Telenor Maritime ma umowę z polskim przewoźnikiem Polferries 

Firma Telenor Maritime zawarła pięcioletnią umowę partnerską z polskim przewoźnikiem Polferries. Podpisany w zeszłym tygodniu na targach SMM kontrakt da Telenor Maritime solidną pozycję na europejskim rynku promowym.
Telenor Maritime będzie zapewni pasażerom usługi wi-fi i mobilne, zadba o łączność między statkiem a lądem, na wszystkich 5 eksploatowanych wycieczkowcach polskiego przewoźnika Polferries.
Promy stanowią ważne połączenie między Szwecją a Polską, przewożą duże liczby ładunków i pasażerów. Chcemy poprawić komfort pasażerów poprzez umożliwienie im korzystanie z telefonów, tabletów i laptopów na pokładzie – zarówno w celach biznesowych, jak i rekreacyjnych.
Roger Vimme, dyrektor handlowy Ferry w firmie Telenor Maritime
Chociaż firma Telenor Maritime nie ustala cen dla pasażerów za roaming morski, Lars Erik Lunøe, dyrektor generalny Telenor Maritime, uważa, że ceny będą spadać wraz ze wzrostem ich popularności.
Widzimy znaczny wzrost wykorzystania danych. W porównaniu z okresem sprzed pandemii 2019 roku wzrosło ono o 50 proc. Ludzie są przyzwyczajeni do stałego dostępu do internetu, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Zapotrzebowanie na większe ilości danych w niższej cenie będzie rosło o mniej więcej 20 proc. każdego roku, a my planujemy zwiększyć prędkość pobierania z 450 MB/s do 1 GB/s w ciągu czterech lat.
Lars Erik Lunøe, dyrektor generalny w firmie Telenor Maritime
Usługa mobilna 4G na pokładach jednostek Polferries zostanie zmodernizowana do 5G w późniejszym terminie. Prędkość internetu na morzu nadal w dużej mierze zależy od satelitów, ale firma Telenor Maritime testuje sposoby wdrażania nowych technologii, aby sprostać wymaganiom przyszłych pasażerów. Satelity LEO (Low Earth Orbit) i 5G to obiecujące technologie, które będą w stanie złagodzić wyzwania związane z opóźnieniami i przepustowością, jakie mają dzisiejsze satelity geostacjonarne.
Telenor Maritime będzie również oferować przystępne cenowo pakiety wi-fi na pokładzie wszystkich statków Polferries. Dzięki wi-fi pasażerowie mogą korzystać z internetu po przewidywalnej, z góry opłaconej cenie. Pakiety można kupować na portalu pokładowym za pomocą urządzeń pasażerów.
Źródło: Polferries

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











