Thales otrzymał kontrakt od indonezyjskiej marynarki wojennej

Podczas IndoDefence 2022, Thales zawarł wiele umów ze swoim długoterminowym partnerem, państwowym PT Len Industri, będącym częścią holdingu DEFEND ID.
Celem Indonezji, jest dołączenie DEFEND ID do listy pięćdziesięciu najlepszych firm obronnych na świecie do 2024 r. oraz zwiększenie wykorzystania w przemyśle komponentów produkowanych lokalnie. Możliwości i rozwiązania Thales w zakresie obrony morskiej i powietrznej mają przyczynić się do realizacji tych planów.
Kontrakt z PT Len dotyczy modernizacji systemów kierowania walką na czterech korwetach typu Diponegoro. Dostarczone na początku XXI wieku okręty zostaną wkrótce zmodernizowane z wykorzystaniem zintegrowanego systemu misji, w tym systemu zarządzania walką TACTICOS, a także najnowszej technologii radarowej.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/leonardo-dostarczy-indonezji-system-artyleryjski-najnowszej-generacji-marlin-40/
Program modernizacji będzie trwał przez najbliższe pięć lat, a wsparcie posprzedażowe zapewnią przeszkolone zespoły z Centrum Obsługi Marynarki Wojennej Thales w Surabaya. Ta najnowsza modernizacja następuje po podobnym programie dotyczącym lekkiej fregaty KRI Usman-Harun w 2020 roku. Kontrakt na remont korwet typu Diponegoro jest kolejnym etapem sięgającej 40 lat współpracy pomiędzy Thalesem a Indonezją.
Korwety Diponegoro to okręty typu SIGMA 9113 należące do zaprojektowanej w Holandii rodziny modułowych okrętów wojennych Sigma są nazwane na cześć indonezyjskiego księcia Diponegoro. Obecnie w służbie znajdują się cztery korwety tego typu.
Prace nad pierwszym, KRI Diponegoro, rozpoczęły się od pierwszego cięcia stali przeprowadzonego w październiku 2004 roku. Okręt został ochrzczony 16 września 2006 roku i przekazany do eksploatacji 2 lipca 2007 roku. Opcje na dwie inne jednostki zostały zrealizowane w styczniu 2006 r., a pierwsze cięcie stali rozpoczęło się 3 kwietnia 2006 r. w stoczni Damen’s Schelde Naval Shipbuilding w Vlissingen-Oost.
Autor: TDW

Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.
W artykule
Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle
Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.
Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania
Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.
W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.










