Udany rok dla Sunreef Yachts

W tym roku firma Sunreef Yachts świętowała dwie dekady swojej działalności. Stocznia wprowadziła nowe modele, otrzymała zamówienia na przełomowe, ekologiczne superjachty i rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii, otwierając nowe biura i rozwijając nową stocznię. Dziś spoglądamy wstecz na kluczowe momenty tego bardzo pracowitego roku.
EKO-JACHTING:SUNREEF 80 ECO
Stocznia Sunreef Yachts zwodowała najbardziej zaawansowany ekologicznie, luksusowy katamaran na świecie. Całkowicie elektryczny Sunreef 80 Eco jest w pełni autonomiczną jednostką, wykorzystującą rewolucyjną zieloną technologię do rejsów bez użycia paliwa w całkowitej ciszy i luksusie. Zaprojektowany i zbudowany tak, aby poruszać się w pełnej harmonii z naturą, Sunreef 80 Eco jest pionierem w świecie odpowiedzialnego jachtingu.

EXPLORER LINE: NOWA GENERACJA JEDNOSTEK EKSPEDYCYJNYCH
Sunreef Explorer Line to pełna gama wszechstronnych luksusowych jednostek przeznaczonych do odkrywania nowych horyzontów. Ich pionierski projekt zapewnia unikalną kombinację dzielności morskiej, luksusu i dalekiego zasięgu podczas długich rejsów. Jej ambasadorem jest znany na całym świecie profesjonalny odkrywca Mike Horn.
Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/royal-thai-navy-odnalazla-kolejne-ciala-marynarzy-z-zatopionej-korwety/
NOWE BIURO W STAMBULE
Stocznia kontynuuje ekspansję i otwiera teraz biuro sprzedaży w Stambule, w Turcji. Sunreef posiada już dwie stocznie i biuro w Gdańsku oraz biuro w Dubaju, a już niebawem otworzy kolejną stocznię w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

EKSPANSJA W ZJEDNOCZONYCH EMIRATACH ARABSKICH
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie płynące z Bliskiego Wschodu, Azji i Australii, Sunreef Yachts otwiera swoje pierwsze zagraniczne centrum produkcyjne w Ras Al-Khaimah, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wraz z otwarciem nowej stoczni i biura w ZEA, Sunreef Yachts chce wzmocnić swoją pozycję na Bliskim Wschodzie.

ROZWIJAJĄCA SIĘ INFRASTRUKTURA
Wraz z ukończeniem nowej, ultranowoczesnej lakierni Sunreef Yachts, stocznia zwiększa swoje możliwości produkcyjne. Hala jest jednym z najbardziej zaawansowanych stoczniowych obszarów produkcyjnych w Europie.
Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/chiny-rozpoczynaja-zakrojone-na-szeroka-skale-cwiczenia-w-ciesninie-tajwanskiej/
EKOLOGICZNY SUPER KATAMARAN SUNREEF 43M ECO
Sunreef Yachts ma zbudować największy na świecie elektryczny luksusowy katamaran. Awangardowa technologia i wydajne żagle zapewniają Sunreef 43M Eco nieskończony zasięg dla całorocznej eksploracji. Dzięki systemowi paneli słonecznych zintegrowanym z kadłubem, masztem i bomem, ten elektryczny superjacht generuje zieloną energię, by oferować bezemisyjną żeglugę.

FUTURYSTYCZNY NAPĘD WODOROWY
Firma Sunreef Yachts podpisała kontrakt na budowę 80-stopowego katamaranu żaglowego łączącego zasilanie wodorowe z napędem elektrycznym. Wodór będzie wykorzystywany do zasilania zarówno urządzeń jak i silników katamaranu. Jacht będzie również korzystał z opatentowanego przez Sunreef Yachts systemu energii słonecznej z ogniwami w pełni zintegrowanymi z kompozytowym kadłubem. Dział badawczo-rozwojowy firmy opracowuje obecnie system pozwalający na wykorzystanie energii słonecznej do produkcji wodoru na pokładzie.

PREMIERA SUNREEF SUPREME 70 POWER ECO
Sunreef Yachts odsłonił pierwsze wizualizacje swojej najnowszej jednostki solarno-elektrycznej podczas Cannes Yachting Festival. Dynamiczny i futurystyczny projekt kadłuba Sunreef Supreme 70 Power Eco łączy DNA superjachtu z najnowszą zieloną technologią.

55 OPEN SUNREEF POWER
Najbardziej zaawansowany technologicznie hybrydowy eko-jacht na świecie oferuje doskonałe połączenie prędkości, stabilności i luksusu. Ta nowa jednostka zapewnia ogromne przestrzenie wewnętrzne i niezrównane możliwości odpoczynku na świeżym powietrzu. 55 Open Sunreef Power łączy w sobie elegancję z najnowocześniejszym designem i doskonałymi osiągami.

OBCHODY 20-LECIA W MONACO
Stocznia Sunreef Yachts świętowała w tym roku 20-lecie istnienia firmy podczas Monaco Yacht Show. 30 września Yacht Club de Monaco był gospodarzem przyjęcia jubileuszowego Sunreef Yachts, które zgromadziło partnerów, klientów i ambasadorów na wyjątkowym wieczorze świętującym dwie dekady innowacji i doskonałości.
Czytaj również: https://portalstoczniowy.pl/nagla-smierc-szefa-rosyjskiej-stoczni-admiralicji/
ROK PEŁEN NAGRÓD
Katamarany Sunreef Yachts znalazły się wśród laureatów wielu międzynarodowych nagród. Sunreef 80 Eco został wybrany najlepszą elektryczną łodzią żaglową w 2022 Gussies Electric Boat Awards. Jury German Design Awards 2023 uznało Sunreef 80 Eco za najlepszy w kategorii Excellent Product Design. Podczas Cannes Yachting Festival jacht 100 Sunreef Power otrzymał prestiżowe wyróżnienie World Yachts Trophy.
Źródło: Sunreef Yachts

Sztorm na Bałtyku paraliżuje żeglugę promową. Pasażerowie utknęli w portach

Silny sztorm na Bałtyku poważnie zakłócił poświąteczne powroty ze Skandynawii. Odwołane połączenia promowe ze Szwecji do Polski zatrzymały promy w portach, krzyżując plany setek pasażerów i przypominając, że na Bałtyku to pogoda wciąż dyktuje warunki.
W artykule
Jednostki pozostały w portach z uwagi na warunki meteorologiczne uniemożliwiające bezpieczne wyjście w morze – obowiązujące przepisy portowe precyzyjnie określają maksymalne dopuszczalne warunki wejścia i wyjścia z portu.
Warunki pogodowe i wstrzymanie żeglugi promowej w szwedzkich portach
Zawieszenie połączeń objęło między innymi kursy z Nynäshamn w rejonie Sztokholmu do Gdańska oraz ruch promowy na Gotlandię. W wielu przypadkach były to połączenia o pełnym obłożeniu, co dodatkowo spotęgowało skalę problemu. Pasażerowie zmuszeni zostali do oczekiwania na poprawę pogody lub poszukiwania alternatywnych dróg powrotu.
Szwedzki instytut meteorologiczny SMHI informował o wietrze osiągającym w porywach do 12B, któremu towarzyszyły intensywne opady śniegu. Oznacza nie tylko bardzo wysoką falę na otwartym morzu, lecz także istotne utrudnienia manewrowe w rejonach podejść portowych gdzie wpływ wiatru i fali ma silne oddziaływanie na zdolności manewrowe. W tych warunkach decyzje o wstrzymaniu żeglugi mają charakter rutynowy i wynikają z procedur bezpieczeństwa.
Paraliż komunikacyjny także na lądzie
Skutki sztormu nie ograniczyły się do żeglugi. Szwedzki Urząd ds. Transportu zamknął most w Sundsvall, a koleje państwowe SJ odwołały połączenia kolejowe między północnymi kurortami narciarskimi a Sztokholmem. Na północy kraju kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych pozostało bez dostaw energii elektrycznej. Władze apelowały o unikanie podróży do czasu ustabilizowania się sytuacji.
Bałtyk przypomina o swojej naturze
Choć współczesna żegluga dysponuje zaawansowanymi systemami prognozowania pogody i nowoczesnymi jednostkami, Bałtyk regularnie przypomina, że pozostaje akwenem wymagającym respektu. W tym kontekście warto przywołać katastrofę Heweliusza z 1993 roku, która do dziś funkcjonuje w branżowej pamięci jako symbol lekceważenia w zakresie przygotowania jednostki, jej kondycji jak i decyzji wynikających z ograniczeń narzucanych przez morze i pogodę.
Jak wielokrotnie podkreślałem na łamach Portalu Stoczniowego, była to tragedia będąca skutkiem kumulacji błędnych decyzji po stronie armatora, kapitanatu oraz dowództwa, podejmowanych w czasie zmian konstrukcyjnych, decyzji o wyjściu i w samych warunkach sztormowych, które od pewnego momentu nie dawały promowi żadnych realnych szans na bezpieczne zakończenie żeglugi.










