Powyższa umowa, o wartości 4 mld dolarów, obejmuje produkcję 78 samolotów (61 F/A-18E i 17 F/A-18F), które mają zostać dostarczone kwietnia 2024 roku. W momencie podpisania uruchomiono pierwszą transzę środków – 1,5 mld dolarów. Wszystkie mają zostać wykonane w standardzie Block III, charakteryzującym się zwiększonym resursem technicznym (10 tys. godzin), a także nowym wyposażeniem pokładowym.
[powiazane1]
Nowa partia samolotów ma pozwolić na zachowanie zdolności operacyjnych US Navy. Obecnie najstarsze F/A-18E/F Super Hornet zaczynają trafiać na prace remontowo-modernizacyjne, które mają pozwolić na ich dalszą eksploatację. Dodatkowo do służby są wdrażane F-35C Lightning II.
Kontrakt na Super Hornety, zapowiadany od dłuższego czasu, pozwoli na wydłużenie życia linii montażowej mieszczącej się w zakładach Boeinga w St. Louis – obecnie realizuje pojedyncze zlecenia na rzecz US Navy i rozpoczęła prace przy produkcji pierwszych maszyn dla drugiego klienta eksportowego (Kuwejtu). Cały czas producent oraz rząd Stanów Zjednoczonych prowadzą działania marketingowe, które zmierzają do zdobycia nowych kontraktów, wśród nich wymienia się Indie, Republikę Federalną Niemiec, Szwajcarię czy Finlandię.
Źródło: Zespół Badań i Analiz Militarnych.