Nowy niszczyciel należy do wersji Flight IIA Technology Insertion, która została zaprojektowane z wykorzystaniem technologii opracowanych dla nowszej wersji Flight III. Zamówienie 9 takich okrętów było wynikiem opóźnień w negocjacjach pomiędzy flotą a wykonawcami co do kształtu wersji Flight III. W ich obliczu uznano, że cierpiąca na chroniczny brak dużych okrętów bojowych US Navy zamówi jednostki na których zastosuje się elementy już opracowane dla Flight III. Decyzja ta była również związana z faktycznym końcem programu DDG-21/Zumwalt, który pierwotnie miał doprowadzić do masowej wymiany Arleuigh Burke’ów na nowe okręty. Co ciekawe obecnie liczba zamówionych Flight IIA Technology Insertion, wynosi 10 sztuk, a dodatkowy niszczyciel został dodany do zamówień przez Kongres wbrew woli floty, preferującej nowsze Flight III. USS Paul Ignatius jest wyposażony w najnowszą wersję systemu AEGIS Baseline 9, dającą mu możliwości prowadzenia zintegrowanej obrony przeciwlotniczej i przeciwrakietowej. Nowy niszczyciel jest drugim wprowadzonym do linii okrętem swojej wersji i jednocześnie jednym z 21 okrętów zamówionych przez US Navy w ramach wieloletniego kontraktu na ich budowę, udzielonego stoczniom Ingalss Shipbuilding i General dynamics Bath Iron Works.
Podpis TW