Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
US Navy zamawia kolejne ekspedycyjne bazy pływające Expeditionary Sea Base
Opublikowane:
28 sierpnia, 2019
Stocznia General Dynamics NASSCO otrzymała kontrakt wartości 1,08 mld USD na budowę 6. i 7. ekspedycyjnej bazy pływającej typu Lewis B. Puller (Expeditionary Sea Base). Kontrakt zawiera opcje na budowę kolejnej 8. jednostki zwiększającą jego wartość do 1,63 mld USD.
Program budowy wielkich baz pływających Expeditionary Sea Base dla USN i USMC, zaprojektowanych w oparciu o konstrukcję wielkich tankowców (VLCC – Very Large Crude Carrier) typu Alaska, zanotował kolejny znaczący etap. Jest nim niewątpliwie wspomniane zamówienie, które – jeśli wykorzystana będzie opcja na budowę jednostki dodatkowej – doprowadzi do wprowadzenia do służby, sześciu gigantycznych jednostek wsparcia sił specjalnych, amfibijnych oraz okrętów bojowych.
W przeciwieństwie do pierwszej pary jednostek typu Montford Point (typ ETD – Expeditionary Transfer Dock), pięć kolejnych (a zapewne 6) nie jest bowiem przeznaczonych do ułatwiania transferu sił i środków desantowych, oraz wyposażenia, sprzętu i zaopatrzenia walczących pododdziałów lądowych. Idea która legła u założeń typu ETD, zakładała stworzenie pływającego portu ułatwiającego transfer żołnierzy i ładunków z jednostek transportowych na desantowe lub przybrzeżne.
Te „terminale” mogły też zaopatrywać pierwszoliniowe okręty bojowe, zwiększając tym samym ich dostępność w rejonie operacji. Zmiana przeznaczenia kolejnych jednostek tej klasy (czyli ESB) wynikła ze wzrostu zapotrzebowanie na wsparcie jednostek specjalnych, ochrony żeglugi w rejonach pozbawionych baz morskich USA, sił zwalczających piractwo i terroryzm, sił przeciwminowych, lotnictwa patrolowego i rozpoznania. Tym samym ESB są zoptymalizowane do warunków działań asymetrycznych, operacji stabilizacyjnych podczas gdy ETD to ważny element dużych operacji desantowych, typowych dla dużych konfliktów zbrojnych.
Nowa para ESB ma być zbudowana w latach 2020-23. Dodatkowym „zyskiem” z jej budowy będzie zapewnienie zamówień dla całego regionu stoczniowego współpracującego z NASSCO i jej samej.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.