Ustawa sankcyjna z poprawką o zakazie importu z Rosji gazu LNG wraca do komisji 

Procedowana we wtorek w Senacie ustawa sankcyjnej wraca do pracy w komisjach z poprawką, która wprowadza zakaz importu z Rosji skroplonego gazu LNG. Ustawa zakazuje importu węgla z Federacji Rosyjskiej.

Procedowana w Senacie ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – tzw. ustawa sankcyjna, wraca do połączonych senackich komisji Budżetu i Finansów Publicznych, Gospodarki Narodowej i Innowacyjności oraz Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji, w celu rozpatrzenia poprawki o zakazie importu z Rosjiskroplonego gazu LNG.

Trzeba zrobić wszystko, by „zbrodniczy rosyjski reżim miał jak najmniej środków ze sprzedaży węglowodorów na swoje wojenne działania. W przeciwieństwie do gazu LPG i ropy, można szybko i skutecznie wprowadzić zakaz sprowadzania z Rosji gazu płynnego LNG. Nie wpłynie to przy specyfice tego rynku na zachwianie dostawami. Polska może być pierwszym państwem, które twardo odetnie się od jednego z rodzajów paliw rosyjskich. Jeśli podejmiemy tę decyzję, inne państwa pójdą za nami.

Współautor poprawki, senator Krzysztof Kwiatkowski

Gaz skroplony LNG można sprowadzać z wielu innych kierunków jak np. z Holandii, USA, z krajów arabskich a nawet z Kazachstanu. Tak samo, jak możemy szukać węgla z innych kierunków, możemy to zrobić z gazem LNG.

Współautor poprawki senator Stanisław Gawłowski

Przyjęta w czwartek przez Sejm ustawa o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zakłada m.in. wprowadzenie embarga na import węgla z Rosji, a także możliwość zamrażania majątków podmiotów i osób wspierających agresję Rosji na Ukrainę.

Ustawa zawiera ponadto zakaz używania i propagowania symboli wspierających agresję Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

Źródło: PAP

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie eskalują przemoc na Morzu Żółtym

    Chińskie kutry rybackie coraz częściej odpowiadają przemocą na działania południowokoreańskiej Straży Przybrzeżnej. Na wodach Morza Żółtego rutynowe kontrole przeradzają się w niebezpieczne konfrontacje, które zaczynają przypominać działania o charakterze quasi-paramilitarnym.

    Chińskie kutry rybackie kontra Straż Przybrzeżna Korei Południowej

    Z dostępnych relacji wynika, że podczas prób kontroli i wejścia na pokład chińskie załogi stosują środki mające uniemożliwić działania inspekcyjne. Na burtach montowane są metalowe kraty, sieci oraz elementy konstrukcyjne utrudniające abordaż. W przypadku przełamania zabezpieczeń dochodzi do bezpośrednich aktów przemocy, w tym użycia metalowych prętów oraz narzędzi przypominających siekiery.

    Szczególne zaniepokojenie południowokoreańskich służb budzi zjawisko łączenia kilku lub kilkunastu jednostek w zwarte zespoły manewrujące jako jedna formacja. Tego typu „pływające skupiska” znacząco utrudniają manewrowanie jednostek patrolowych oraz zwiększają ryzyko kolizji. Jednocześnie pozwalają chińskim rybakom na wzajemne wsparcie w razie interwencji służb.

    Korea Południowa odpowiada na nielegalne połowy na Morzu Żółtym

    Seul podkreśla, że działania Straży Przybrzeżnej mają charakter egzekwowania prawa morskiego oraz ochrony zasobów naturalnych. Jednocześnie władze Korei Południowej zapowiadają utrzymanie zdecydowanej postawy wobec naruszeń, wskazując na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa funkcjonariuszom oraz kontroli sytuacji na jednym z najbardziej newralgicznych akwenów regionu.

    Narastająca liczba agresywnych incydentów na Morzu Żółtym pokazuje, że problem nielegalnych połowów coraz częściej przybiera wymiar konfrontacji o charakterze quasi-paramilitarnym, co dodatkowo komplikuje sytuację bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej. Region ten staje się jednym z kluczowych punktów zapalnych dla bezpieczeństwa morskiego w Azji Wschodniej.


PolskiplPolskiPolski