W czwartek do terminala LNG w Świnoujściu zawinął metanowiec z 162 dostawą LNG

W czwartek, do gazoportu w Świnoujściu wszedł metanowiec ISABELLA. Jest to 162. dostawa „błękitnego paliwa” od początku istnienia gazoportu w Świnoujściu.

Gaz-System, operator sieci przesyłu gazu, poinformował w czwartek na Twitterze, że do gazoportu w Świnoujściu zawinął 162 tankowiec z dostawą skroplonego gazu ziemnego LNG.

Ze 162 dostawą dobiliśmy do 30 mln m3 LNG odebranego w terminalu LNG. To ostatnia w tym miesiącu i 14 od początku roku dostawa.

Gaz-System

Metanowiec ISABELLA o numerze IMO: 9874820, zbudowany został w 2021 roku przez koreańską stocznię DSME. Jednostka ma 294,9 metrów długości, 46,4 metrów szerokości, jej zanurzenie wynosi zaś 11,4 metrów. 

Terminal LNG to kluczowa dla bezpieczeństwa zaopatrzenia w gaz Polski infrastruktura. Dzięki niemu można importować 6,2 mld m3 gazu ziemnego.

Zgodnie z informacjami Gaz-Systemu gazoport w Świnoujściu znajduje się w trakcie rozbudowy o drugie nabrzeże. Powiększy się także o trzeci zbiornik LNG. Pozwoli to Polsce w 2024 r. zwiększyć zakupy gazu do 8,3 mld m3.

Według danych z grudnia 2021 r. Polska zużywa 21,3 mld m3 gazu ziemnego z uwzględnieniem ilości zatłaczanych do magazynów gazu.

Źródło: PAP

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

    Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.

    Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej

    Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.

    Kontekst incydentu

    Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.

    Deklaracje Teheranu

    Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.

    Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.


PolskiplPolskiPolski