Kontrakt na wykonanie inwestycji Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (ZMPG) podpisał ze spółką Strabag.
„Zakres prac będzie obejmował między innymi wzmocnienie istniejącej głowicy Ostrogi Pilotowej wraz z umocnieniem dna, prace rozbiórkowe, roboty kafarowe, montaż prefabrykatów wygaszacza falowania, wykonanie konstrukcji żelbetowych nadbudowy oraz wykonanie zasypów i nawierzchni z kostki betonowej” – podał Aleksander Wicka z działu marketingu ZMPG.
Wyjaśnił, że głównym celem projektu jest pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia oraz przebudowa nabrzeży, co umożliwi zawijanie do portu znacznie większych statków o maksymalnej długości do 400 m, szerokości do 58 m i maksymalnym zanurzeniu do 15 m (obecne maksymalne zanurzenie wynosi 13 m).
Przebudowa Nabrzeża Portowego, Ostrogi Pilotowej oraz Nasady Nabrzeża Francuskiego w Porcie Gdynia jest częścią kompleksowego projektu pn. „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”. Koszt tego przedsięwzięcia wynosi niespełna 560 mln zł, z czego dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej to 273 mln zł.
Autor: Robert Pietrzak/PAP