Należąca do fińskiej technologicznej grupy Wärtsilä spółka Eniram podpisała porozumienie o współpracy z grecką firmą morską Arista Shipping. Na jego mocy Eniram dołącza do prowadzonego przez Arista Projektu Forward, który dotyczy opracowania masowca nowej generacji z napędem LNG, który będzie charakteryzował się niespotykaną do tej pory efektywnością.
Arista Shipping już opracowała konstrukcję masowca oraz przygotowała napęd na skroplony gaz ziemny LNG. Rolą spółki zależnej z grupy Wärtsilä będzie wsparcie greckiego partnera w opracowaniu narzędzi monitorowania i optymalizacji energetycznej statku.
Eniram z grupy Wärtsilä to spółka z dużym doświadczeniem i szerokimi kompetencjami w zakresie przetwarzania informacji modelowania w celu dostarczenia precyzyjnych zaleceń technicznych, dotyczących poprawy efektywności okrętu. Fińska spółka podkreśla w komunikacie, że konstrukcja masowca nowej generacji umożliwia spełnienie wszystkich kryteriów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
– Cieszymy się, że możemy stanowić część tego ekscytującego projektu, który stworzy statek o takim poziomie wydajności i zrównoważoności, by przemysł morski mógł wkroczyć w nową erę. Nasz wkład umożliwi maksymalizację przejrzystości operacyjnej i sprawi, że nowe statki będą funkcjonować z optymalną wydajnością – powiedział Giannis Moraitakis z Wärtsilä Marine Solutions.
Antonis Trakasis, kierownik techniczny w spółce Arista Shipping, podkreślił, że Projekt Forward stanowi kamień milowy w rozwoju branży żeglugowej. Na gruncie tego projektu traktuje się LNG jako podstawowe paliwo dla statków morskich.
– Celem projektu jest stworzenie w pełni opracowanego narzędzia wspomagania decyzji, które będzie bardzo przydatne z punktu widzenia przewidywania, monitorowania, optymalizacji, a także wykazywania rzeczywistej wydajności statków – dodał.
Grupa Wärtsilä została zaproszona do projektu, ponieważ dysponuje wiodącymi technologami w zakresie napędu LNG. Według koncepcji projektu, nowoczesne masowce LNG otrzymają tylko dwa wysokowydajne silniki Wärtsilä 31DF bez dodatkowych agregatów. Ponadto w Projekcie Forward uczestniczy też inna fińska firma. To biuro projektowe Deltamarin. Oprócz nich nad nowymi rozwiązaniami w ramach przedsięwzięcia pracują American Bureau of Shipping (ABS) oraz francuska firma GTT – projektant membran ochronnych LNG.
W kwietniu br. należąca do grupy Arista Shipping spółka Forward Maritime podpisała list intencyjny z chińską stocznią Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding. Chodzi o budowę przez Chińską firmę do 20 masowców LNG według projektu przygotowanego przez Arista Shipping w ramach Projektu Forward. List intencyjny zakłada, że statki zostaną dostarczone greckiemu armatorowi w latach 2020-2023.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.