Stocznia Szczecińska z kontraktem na budowę dwóch masowców

Stocznia zbuduje dwa masowce dla niemieckiego armatora Lauterjung Shipmanagement GmbH. To pierwszy samodzielny kontrakt podpisany przez Stocznię Szczecińską od jej upadku w 2009 r.
Kontrakt dotyczy zamówienia na budowę dwóch statków, ale jest w nim też opcja umożliwiająca dokupienie kolejnych 18 jednostek. Statki, które zbuduje Stocznia Szczecińska, to masowce wielozadaniowe. Będą mierzyć 89,95 m długości oraz 12,9 m szerokości. Moc napędu będzie wynosić 1 600 kW, a nośność jednostki 2 800 DWT. Statki będą pływać z prędkością marszową 12,5 węzła. Dostawę pierwszego z zamówionych masowców przewidziano na marzec 2020 r. Kolejny będzie gotowy trzy miesiące później.

– To powrót stoczni do krwiobiegu producentów statków w Europie – powiedział Andrzej Strzeboński, prezes Stoczni Szczecińskiej. – Dzisiejszy dzień jest potwierdzeniem naszej obecności na rynku producentów statków europejskich. Na tym rynku jesteśmy tak naprawdę już od roku, bo w tym czasie zwodowaliśmy 87 statków, wykonywaliśmy te jednostki razem z partnerami. Dziś podpisujemy pierwszy samodzielny kontrakt Stoczni Szczecińskiej – dodał Strzeboński.
Podpis: tz
Polski Rejestr Statków poszukuje specjalistów ds. wyrobów medycznych

Polski Rejestr Statków (S.A.) rozszerza zespół specjalistów odpowiedzialnych za certyfikację wyrobów medycznych. Instytucja prowadzi nabór auditorów systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 13485:2016, w tym auditorów wiodących, oraz ekspertów branżowych wspierających proces oceny zgodności.
W artykule
PRS rozwija kompetencje w obszarze wyrobów medycznych
Polski Rejestr Statków od lat działa jako jednostka certyfikująca w sektorze medycznym, dlatego rosnąca liczba postępowań oraz zmieniające się regulacje unijne tworzą zapotrzebowanie na nowych specjalistów. Poszukiwani są zarówno doświadczeni auditorzy, jak i eksperci techniczni związani z projektowaniem, produkcją lub użytkowaniem wyrobów medycznych.
Współpraca może być realizowana na podstawie umowy o dzieło lub w modelu B2B, co pozwala dostosować zakres i wymiar zaangażowania do możliwości kandydatów.
Zakres zadań dla nowych specjalistów
Do głównych obowiązków osób współpracujących z PRS będą należały:
- udział w audytach systemów zarządzania jakością u producentów wyrobów medycznych zgodnych z wymaganiami normy ISO 13485:2016,
- samodzielne prowadzenie audytów – w przypadku kandydatów z odpowiednimi kwalifikacjami,
- opracowywanie raportów z przeprowadzonych audytów,
- współpraca z zespołem ekspertów przy ocenie zgodności wyrobów medycznych w ramach obowiązujących regulacji MDR oraz IVDR.
Wymagania PRS wobec kandydatów
Do współpracy zapraszane są osoby z wykształceniem technicznym, inżynieryjnym, medycznym, farmaceutycznym, biologicznym, weterynaryjnym lub innym pokrewnym, które chcą wykorzystywać swoją wiedzę ekspercką w projektach realizowanych w sektorze wyrobów medycznych.
PRS kieruje ofertę zarówno do kandydatów posiadających doświadczenie auditorskie, jak i do ekspertów technicznych dysponujących praktyczną znajomością wyrobów medycznych – od etapu projektowania i wytwarzania, przez kontrolę jakości, aż po ich użytkowanie.
Co oferuje PRS
Współpraca z Polskim Rejestrem Statków S.A. to możliwość uczestnictwa w tworzeniu nowego obszaru działalności jednostki certyfikującej, pracy w profesjonalnym środowisku opartym na zasadach bezstronności i wysokich standardach jakości oraz realnego wpływu na rozwój kompetencji organizacji.
PRS S.A. oferuje atrakcyjne warunki wynagrodzenia, elastyczne formy współpracy, a także możliwość rozwoju poprzez szkolenia branżowe, warsztaty i współpracę z zespołem ekspertów.
Jak aplikować?
Osoby zainteresowane współpracą proszone są o przesłanie CV na adres:
anna.chruscikowska@prs.pl
z dopiskiem w temacie: „Auditor ISO 13485”.










