„W ramach świadczenia usług nadzoru wykonawca zapewni udział inspektorów należących do Stowarzyszenia Morskich Inspektorów Bezpieczeństwa Żeglugi (ang. The Society of Offshore Marine Warranty Surveyors). Zadaniem inspektorów będzie zarówno weryfikacja dokumentacji projektowej i planów pracy pod względem zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, jak również bezpośredni nadzór w miejscach realizacji prac, związanych z budową gazociągu podmorskiego” – czytamy w komunikacie.
Pełnienie tego nadzoru jest jednym z warunków zawartego przez Gaz-System ubezpieczenia inwestycji – obejmującego wszystkich jej uczestników (polisa typu WELCAR). Głównymi obszarami zainteresowania inspektorów będą m.in. akceptacja i dopuszczanie jednostek pływających, transport morski, operacje przeładunkowe, układanie gazociągu na dnie morskim oraz budowa tuneli w rejonie linii brzegowej w Polsce i Danii, wskazano również.
Umowa na usługi Inspektora Bezpieczeństwa Żeglugi już obowiązuje. Oferta firmy DNV GL została wybrana w wyniku wieloetapowego procesu zakupowego obejmującego m.in. procedurę zapytania o informację oraz późniejsze negocjacje z oferentami, wśród których były firmy ze światowej czołówki w tego typu usługach.
W ostatnim czasie Gaz-System podpisał także umowę z firmą Delta Energy Services AS, której inspektorzy w imieniu Gaz-System sprawują nadzór nad jakością produkcji i dostaw rur na potrzeby projektu Baltic Pipe. Weryfikacja obejmuje m.in. kwestię zgodności technicznej i jakościowej zarówno z wymaganiami Gaz-System, jak i ze standardami międzynarodowymi. Kontrola dotyczy wielu etapów całego procesu, w tym wytopu stali, walcowania blach, produkcji rur, nanoszenia na nie odpowiednich powłok oraz transportu.
Źródło: ISBnews