Sytuację stoczni RNEL Portal stoczniowy opisał już wcześniej: https://portalstoczniowy.pl/wiadomosci/problemy-finansowe-indyjskiej-stoczni-reliance-naval-engineering-ltd-rnel/
Trwająca od 2010 roku epopeja mająca skutkować dostawą 5 OPV o wyporności 2000 ton i prędkości 20 węzłów budowanych we współpracy z Rosja, następnie jednostek o wyporności 1500 ton i prędkości 25 węzłów zaprojektowanych przez amerykańską Alion Science, doprowadziła zaledwie do wodowania dwóch kadłubów w roku 2017. Jednostki te (niedoszłe INS Shachi i INS Shruti) nie zostały dotąd wyposażone a budowa kolejnych 3 w ogóle się nie rozpoczęła.
Bezpośrednim powodem zerwania kontraktu przez rząd indyjski, jest proces jaki toczy się w sądzie gospodarczym National Company Law Tribunal, w którym stocznia jest pozwana przez konsorcjum bankowe IDBI z powodu nie spłacania zobowiązań. Długi stoczni szacowane są obecnie na 1,5 mld USD. Jedyną szansą dla stoczni wydaje się być oferta jej przejęcia (choć zapewne po redukcji lub umorzeniu długów) przez jedną z 12 firm, które złożyły w sierpniu br. propozycje takiej transakcji. Są to APM Terminals, United Shipbuilding Corporation (Rosja), Hazel Mercantile Ltd, Chowgule Group, Interups (USA), Next Orbit Ventures, ARCIL, IARC, JM ARC, CFM ARC, Invent ARC i Phoenix ARC.
Podpis: Tomasz Witkiewicz