Po powrocie z prób prom zostanie m.in. umyty, odświeżony i przygotowany do przekazania armatorowi, co ma nastąpić w 46 tygodniu.
– Po dopłynięciu do Norwegii, armator zamontuje na pokładzie pasażerskim swoje ostatnie urządzenia, a kilka dni później prom trafi na linię Mannheller – Fodnes, gdzie rozpocznie pracę – wyjaśnia Piotr Alboszta kierownik projektu.
Pod koniec czerwca br. stocznia Remontowa Shipbuilding SA przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.
Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting (RMDC) z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).
Źródło: Remontowa Shipbuilding