Jednostka o długości 87 metrów i szerokości 18 metrów zostanie zbudowana w stoczni Vard Vung Tau (Wietnam) i ma być dostarczona w trzecim kwartale 2022 roku. Projekt został specjalnie dostosowany do potrzeb klienta: zawiera szereg innowacji zapewniających optymalną produktywność, zrównoważony rozwój i efektywność operacyjną, gwarantując wysoką wydajność w najbardziej wymagających warunkach środowiskowych oraz łączy w sobie bezpieczne, komfortowe i nowoczesne środowisko pracy i życia dla członków załogi. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na obiekty przetwórcze do paletyzacji, chłodzenia i mrożenia ryb. Zdolność zamrażania będzie wynosić 210 ton na 24 godziny, aby zachować najwyższą jakość ryb. Dodatkowo, aby jak najlepiej wykorzystać wyprodukowane podroby, statek wyposażono w linię produkcyjną mączki rybnej o zdolności przetworzenia 50 ton surowca na dobę. Pracując w ścisłej współpracy z Luntos, Vard skupił się na wprowadzeniu najnowszej, najbardziej wydajnej technologii, aby zapewnić prowadzenie przy minimalnym wpływie na środowisko. Kadłub statku został zaprojektowany z myślą o optymalnej wydajności zarówno podczas trałowania, jak i tranzytu. Luntos to rosyjskie przedsiębiorstwo rybackie działające z portu Pietropawłowsk-Kamczacki na głębokich wodach w ekonomicznych strefach rybackich wschodniej Rosji oraz na zachodnim Morzu Beringa.
Podpis: Tomasz Witkiewicz