Samsung Heavy Industries buduje gazowiec LNG dla greckiego potentata

1 sierpnia w stoczni należącej do południowokoreańskiego koncernu rozpoczęło się cięcie blach przeznaczonych do budowy nowego gazowca dla koncernu GasLog.
Grecka firma zamówienie na budowę nowego statku złożyła w styczniu bieżącego roku. Wówczas GasLog, nie ujawniając wartości kontraktu, podawał, że będzie ona „bardzo atrakcyjna”. Jak jednak ustalił portal World Maritime News, za nowy statek do przewozu skroplonego gazu ziemnego LNG GasLog zapłaci ok. 195 mln dolarów. Statek będzie przewozil 180 tys. cbm gazu LNG.
Jednostka będzie wyposażona w napęd XDF oraz najnowsze technologia zabezpieczające przewożony ładunek gazu LNG. Według harmonogramu prac, nowa jednostka do floty GasLog dołączy w trzecim kwartale przyszłego roku. Obecnie flota gazowców LNG liczy 27 jednostek.
Zobacz też: TKMS wraca do gry o miliardowe zamówienie na nowe fregaty.
Według informacji portalu Vessel Value, południowokoreański koncern przemysłowy Samsung Heavy Industries ma obecnie podpisane kontrakty na budowę czterech innych statków do przewozu skroplonego gazu ziemnego LNG. Dwa z nich mają zostać dostarczone w przyszłym, a dwa kolejne w 2020 roku.
Źródło: World Maritime News.
Rynek LNG – więcej wiadomości na ten temat znajdziesz tutaj.
-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











