Blok V34 o masie 9.500 ton, wymiarach 142x43m oraz blok M34 o masie blisko 11.000 ton, wymiarach: 171x40m są to największe mega bloki statków pasażerskich jakie są budowane w Europie i najprawdopodobniej na świecie.
Należy podkreślić, iż bloki są w pełni wyposażone w standardzie gotowego statku (w pełni wymalowane, zamontowane urządzenia, wyposażone w wszelkie instalacje statkowe, wszystkie instalacje kompletnie sprawdzone w najwyższym standardzie, całość w pełni certyfikowana).
Mega blok o numerze roboczym V34, który w dniu 11.11.2021 odpłynie do Francji jest częścią statku pasażerskiego dla jednego z największych armatorów – firmy MSC. Jednostka będzie nosić nazwę „MSC EURIBIA” i będzie to jeden z największych pasażerskich statków na świecie. Warto podkreślić, iż statek będzie hybrydowo zasilany na paliwo lekkie oraz LNG.
Fot. Stocznia Crist
Część budowana przez CRIST to śródokręcie wraz z częścią siłowni, gdzie zostały już zainstalowane specjalistyczne rurociągi do przesyłu paliwa gazowego. W kolejnych etapach zostaną zainstalowane ogromne zbiorniki LNG.
Łączna masa jednostki około 9.500 ton, 30km rurociągów (wszelkiego typu: od stalowych, nierdzewnych po miedziane, plastikowe z włókna szklanego oraz wysoce specjalistyczne LNG), 100.000 metrów kwadratowych malowanych powierzchni, 800 ton wszelkiego typu urządzeń.
Budowa mega bloków statków pasażerskich części maszynowych w jakich specjalizuje się CRIST jest porównywalna z budową w pełni wyposażonych statków, wymaga ogromnej koordynacji i zaangażowania kilkuset osób każdego dnia w proces budowy. Jest to kolejny z mega bloków jaki dostarcza CRIST, najlepszym dowodem dobrze wykonanej pracy przez CRIST jest satysfakcja oraz uznanie przedstawicieli CHANTIERS DE L’ATLANTIQUE oraz MSC.
Źródło: Stocznia Crist