Flota Grupy Kapitałowej Lotos Petrobaltic powiększyła się o kolejną jednostkę. Nowo zakupiony statek Bazalt II przypłynął 25 kwietnia br. do Gdańska z Wybrzeża Kości Słoniowej – poinformowała spółka Lotos.
Jak poinformowało w poniedziałek biuro prasowe spółki Lotos, poprzednim właścicielem Bazalta II była firma Swire Pacific Offshore (SPO) z siedzibą w Singapurze, która posiada ponad 50 statków. Dzięki blisko 50-letniemu doświadczeniu operacyjnemu, SPO posiada i obsługuje flotę w każdym większym regionie poszukiwań ropy naftowej. Lotos Petrobaltic kupił jednostkę 24 marca br. przez swoją spółkę Miliana Shipping, przy współudziale Technical Ship Management Ltd. Po podpisaniu umowy statek zmienił nazwę z Pacific Warden na Bazalt II.
Po zakończonych inspekcjach, przeflagowaniu i wydaniu niezbędnych dokumentów 30 marca br. jednostka wypłynęła z Wybrzeża Kości Słoniowej do Polski.
25 kwietnia br. o godzinie 10. statek po raz pierwszy zacumował przy nabrzeżu Flisaków w Gdańsku. Nowo zakupiona przez LOTOS Petrobaltic jednostka, po krótkich pracach przygotowawczych w bazie spółki, wejdzie w regularny serwis przy obsłudze platform wiertniczych w polskiej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego.
Komunikat LOTOS Petrobaltic
Odmładzamy naszą flotę, ale też wiąże się to z poszerzaniem zakresu działania spółki w sferze logistyki morskiej oraz z inwestycjami w obszarze morskiej energetyki wiatrowej. Nowo zakupiona jednostka ma docelowo zastąpić nasz dzielny, ale wysłużony już serwisowiec Bazalt. Niech dobrze służy naszej firmie i pracownikom, a przede wszystkim bezpiecznie pływa.
Prezes LOTOS Petrobaltic Grzegorz Strzelczyk
Bazalt II został zbudowany w grudniu 2002 roku w stoczni Brevik Construction A/S w Norwegii. Jednostka ma 68,95 m długości, 15,5 m szerokości i 6 m zanurzenia z ładunkiem. Jej nośność to 2355 t. Moc napędu głównego statku sięga 10657 KM. Statek jest wyposażony w 300-tonową wciągarkę Brattvagg, dysponuje technologią dynamicznego pozycjonowania (DP). Jest to statek konstrukcji firmy Rolls-Royce model UT710, o dużej mocy, ładowności i sile uciągu. Jako jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel) – przeznaczona jest do szerokiej gamy zastosowań na morzu, w szczególności obsługi platform, w tym między innymi obsługi kotwic, holowania, wsparcia ROV (zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych) i prac ratowniczych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.