Okręt desantowy LPD dla indonezyjskiego przemysłu stoczniowego [WIDEO]
Opublikowane:
5 lipca, 2022
Indonezyjska stocznia PT PAL, krótko po tym jak zdobyła kontrakt na budowę kolejnej pary okrętów desantowychLPD typu Tarlac, odniosła kolejny sukces w tym segmencie rynku zbrojeniowego.
Umowa, dotycząca sprzedaży okrętu desantowego-doku (LPD), podpisana 1 lipca 2022 roku, była częścią łącznie sześciu umów pomiędzy Indonezją a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi podpisanych podczas wizyty indonezyjskiego prezydenta Joko Widodo w Abu Dhabi.
PT PAL zaoferował swój projekt LPD, ministerstwu obrony ZEA w 2020 roku w odpowiedzi na Request for Information wydany kilku międzynarodowym stoczniowcom. Wybrany projekt to 163-metrowy wariant LPD firmy PT PAL, który jest dłuższy niż wariant zamówiony przez Filipiny w czerwcu 2022 r. i jest bliższy projektowi oferowanemu przez PT PAL w celu spełnienia wymagań malezyjskiego programu Royal Malaysian Navy’s Multi-Role Support Ship (MRSS).
Nowy emiracki desantowiec ma mieć wyporność około 12 500 ton, szerokość 24 m., zanurzenie 6 m., będzie w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 18 węzłów a jego prędkość ekonomiczna wyniesie 15 węzłów. Dodatkowa długość zaowocuje dłuższym lądowiskiem dla 3 średnich śmigłowców oraz hangarem wystarczająco dużym, aby pomieścić 2 średnie śmigłowce. Okręt ma mieće konfigurowalne wnęki na ładunki użyteczne, oraz zautomatyzowany system wodowania i odzyskiwania dla Rigid Hull Inflatable Boats (RHIB) i łodzi desantowych.
Uzbrojenie jednostki może się składać z różnych systemów uzbrojenia, np. z armaty kalibru 76 mm, zdalnie sterowanych stanowisk artyleryjskich kalibru 20-30 mm lub systemów przeciwrakietowych, wielkokalibrowych karabinów maszynowych i innych.
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.