Steadicopter wygrał przetarg na dostawę Black Eagle Electric RUAS 

Izraelski Steadicopter dostarczy elektryczne bezzałogowe wiropłaty Black Eagle Electric przeznaczone do wsparcia sił morskich Izraela.

Steadicopter Black Eagle Electric to pierwsze bezzałogowe śmigłowce mające masę startową (MTOW) do 50 kg, które są napędzane silnikiem elektrycznym. Mogą one przenosić wiele typów ładunków użytecznych oraz mogą być dostosowane do różnorodnych zastosowań, w tym skomplikowanych misji morskich. 

Śmigłowiec Black Eagle 50 Electric ma maksymalną masę startową 50 kg, masę ładunku użytecznego 30 kg – w tym ładunek użyteczny i akumulatory, a czas lotu wynosi 2 godziny. Możliwości te umożliwiają wysoką wydajność, a także maksymalną elastyczność operacyjną w zastosowaniach wojskowych, takich jak rozpoznanie, ochrona wybrzeża, poszukiwanie i ratownictwo oraz zaawansowane misje morskie.

Napędzany elektrycznie silnik znacznie zmniejsza wagę platformy, umożliwiając tym samym instalację dodatkowych ładunków użytecznych, które są wymagane w różnych misjach. Ważąc zaledwie 20 kg, śmigłowiec może przenosić dodatkowe baterie do dłuższych lotów, cięższe ładunki użyteczne do misji i inne. Dzięki temu system umożliwia realizację najróżniejszych misji, w tym tajnych operacji.

Śmigłowiec z podwójnym napędem elektrycznym jest ekonomiczny, prosty w obsłudze, łatwy w utrzymaniu i nie wymaga przechowywania paliwa, co czyni go przyjaznym dla środowiska i bezpiecznym. Bazuje na sprawdzonych możliwościach napędzanego benzyną Black Eagle’a, takich jak pionowy start i lądowanie, długi czas zawisu i zaawansowane sensory misyjne, które sprawdzą się zarówno w dzień, jak i w nocy. Ponadto, podobnie jak inne platformy Steadicopter, jest on przystosowany do lotów na dużych wysokościach.

Black Eagle 50E jest najnowszym modelem rodziny produktów Black Eagle RUAV napędzanych silnikami elektrycznymi i zaprojektowanych do szerokiego zakresu zadań. Bazujący na platformie Black Eagle 50, nowy system umożliwia wysoką wydajność i elastyczność operacyjną dla służb mundurowych, a także wiele zastosowań cywilnych.

Konwersja systemu Black Eagle 50 na silnik napędzany energią elektryczną znacznie zmniejszyła masę pojazdu powietrznego, umożliwiając uzyskanie dodatkowej, bardzo potrzebnej w wielu misjach ładowności. Wirolot ma autonomiczność w zawisie do 50 minut, w locie poziomym do 110 minut i ładowność 12 kg.

Autor: TW

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.


PolskiplPolskiPolski