Enter your email address below and subscribe to our newsletter

PGE i Ørsted zapraszają na Dzień Dostawców

PGE i Ørsted już po raz piąty organizują specjalne wydarzenie, zachęcające firmy do uczestnictwie w projekcie budowy morskich farm wiatrowych w Polsce. Tegoroczne spotkanie skierowane jest do producentów komponentów i dostawców usług, którzy chcą włączyć się w proces budowania łańcucha dostaw dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica.

Spotkanie odbędzie się 10 października 2023 roku o godz. 10:00 na PGE Narodowym w Warszawie. W 2022 roku w wydarzeniu udział wzięło blisko 800 uczestników, w tym ponad 500 reprezentujących firmy z Polski. 

Podczas Dnia Dostawców podwykonawcy i poddostawcy będą mieli okazję zapoznać się z działaniami realizowanymi przez PGE i Ørsted. Przedstawiciele obu firm, które wspólnie przygotowują się do budowy MFW Baltica, opowiedzą m.in. o podziale postępowań zakupowych pomiędzy obu partnerów joint-venture, a także stosowanych standardach QHSE i wymaganiach wobec dostawców w tym zakresie.

Okazja do spotkań B2B

Poza PGE i Ørsted w wydarzeniu wezmą udział przedstawiciele niektórych dostawców komponentów i usług zakontraktowanych już w ramach rozwoju projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. W tym roku PGE i Ørsted podpisały umowy m.in. na dostawę 107 turbin z Siemens Gamesa, morskich stacji transformatorowych z konsorcjum Semco/PTSC, dostawę fundamentów z konsorcjum Windar/Navantia oraz na usługę ułożenia i podłączenia wewnętrznych i eksportowych kabli morskich z firmą Boskalis. Przedstawiciele tych firm będą do dyspozycji uczestników wydarzenia.

Podczas krótkich, kilkunastominutowych indywidualnych sesji biznesowych zarejestrowani uczestnicy będą mieli okazję przedstawić swoją firmę oraz porozmawiać o możliwościach współpracy. Specjaliści z obszaru zakupów Siemens Gamesa, Semco/PTSC, Windar/Navantia oraz Boskalis opowiedzą o oczekiwaniach wobec swoich potencjalnych poddostawców i podwykonawców.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/pge-i-orsted-zakontraktowaly-statki-do-instalacji-kabli-dla-morskiej-farmy-wiatrowej-baltica/

Nie zwlekaj z rejestracją

Do 30 września br. przedstawiciele przedsiębiorstw zainteresowanych udziałem w Dniu Dostawców powinni zarejestrować się poprzez specjalny formularz na stronie baltica.energy. Następnie, dla uprzednio zarejestrowanych dostępny będzie drugi formularz, w którym zainteresowani udziałem w sesjach B2B z przedstawicielami dostawców zakontraktowanych przez PGE i Ørsted będą mieli możliwość zapisania się na spotkanie z jednym z czterech dostawców. Pozwoli to organizatorom na odpowiednie zaplanowanie krótkich indywidualnych spotkań biznesowych. Wspomniani przedstawiciele czterech zaproszonych dostawców – w tym ich specjaliści ds. zakupów – będą posługiwać się językiem angielskim. Dla chcących skorzystać z pomocy podczas sesji B2B dostępni będą tłumacze.

Włącz się w budowę MFW Baltica

Morskie farmy wiatrowe nie tylko będą wspierać transformację energetyczną Polski, ale także wzmocnią krajową gospodarkę, zapewniając w perspektywie najbliższych dekad tysiące miejsc pracy i dając licznym gałęziom polskiego przemysłu nowe możliwości rozwoju. Polskie firmy już biorą udział w międzynarodowych projektach morskich farm wiatrowych na świecie. Rozwój morskiej energetyki wiatrowej na polskich wodach Morza Bałtyckiego jest szansą na rozwinięcie potencjału wielu sektorów polskiej gospodarki.

Czytaj też: https://portalstoczniowy.pl/zawody-przyszlosci-ornitolog-przy-morskich-farmach-wiatrowych/

Wśród głównych beneficjentów mogą znaleźć się: branża stalowa, budownictwa wodnego, branża usług instalacyjnych, szeroko pojęta branża usług serwisowych, portowa i stoczniowa, transportowa i logistyczna, usługi doradcze i szkoleniowe, a nawet usługi hotelowe i gastronomiczne. W stosunkowo młodym sektorze morskiej energetyki wiatrowej zidentyfikowano ponad 400 polskich przedsiębiorstw jako potencjalnych dostawców komponentów i usług dla morskich firm. To kolejne wydarzenie dla dostawców organizowane przez PGE i Ørsted. W poprzednim Dniu Dostawców organizowanych przez PGE i Ørsted w 2022 roku udział wzięło blisko 800 uczestników, w tym ponad 500 reprezentujących firmy z Polski. 

Baltica 2+3

Morska Farma Wiatrowa Baltica składa się z dwóch etapów – Baltica 2 i Baltica 3. PGE i Ørsted planują zakończenie budowy etapu Baltica 2 o mocy ok. 1,5 GW do końca 2027 roku, natomiast etapu Baltica 3  o mocy ok. 1 GW do końca 2029 roku. Dzięki łącznej mocy 2,5 GW  MFW Baltica dostarczy zieloną energię dla prawie 4 milionów gospodarstw domowych w Polsce.

Źródło: PGE Baltica

Offshore / Portal Stoczniowy
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Posiedzenie Rady SAR: priorytety ratownictwa morskiego

    Posiedzenie Rady SAR: priorytety ratownictwa morskiego

    W Dowództwie Operacyjnym RSZ odbyło się posiedzenie Rady Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa, któremu przewodniczył gen. broni Maciej Klisz. W obradach uczestniczył również dowódca Centrum Operacji Morskich – dowódca Komponentu Morskiego, wiceadmirał Krzysztof Jaworski.

    W centrum uwagi – bezpieczeństwo ludzi na morzu

    Każda akcja SAR to działanie prowadzone pod presją czasu i w wymagających warunkach, dlatego sprawność całego systemu ratowniczego musi być stale doskonalona niezależnie od skali poszczególnych interwencji.

    Podkreślono, że skuteczność działań ratowniczych wynika ze współdziałania wielu służb oraz ciągłego doskonalenia procedur operacyjnych na morzu.

    Rada SAR pełni funkcję doradczą wobec ministra odpowiedzialnego za gospodarkę morską i opiniuje rozwiązania dotyczące ratownictwa, zwalczania zagrożeń oraz ochrony środowiska morskiego. W jej skład wchodzą przedstawiciele Marynarki Wojennej, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Policji, służby zdrowia oraz instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na polskich wodach.

    To gremium stanowi forum wymiany doświadczeń między praktykami a administracją, co pozwala utrzymywać spójność krajowego systemu SAR i wzmacnia jego gotowość operacyjną.

    Wnioski z ćwiczeń Strażnik Bałtyku-25

    Jednym z głównych tematów posiedzenia były wnioski z ogólnokrajowych ćwiczeń Strażnik Bałtyku-25, organizowanych przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji i poświęconych zwalczaniu zanieczyszczeń na morzu. Podczas obrad omówiono przebieg działań, skuteczność współpracy między służbami oraz obszary wymagające dopracowania. Dyskusja stała się punktem wyjścia do szerszej oceny wyzwań ratownictwa morskiego i funkcjonowania krajowego systemu SAR.

    Dużą część dyskusji poświęcono też zmianom przepisów związanych z ochroną przeciwpożarową na morskich wodach wewnętrznych. Wskazano na potrzebę ujednolicenia interpretacji obowiązujących regulacji oraz dopasowania ich do warunków operacyjnych na Bałtyku.

    Systemy bezzałogowe w działaniach ratowniczych

    Rada omówiła także rosnące znaczenie bezzałogowych statków powietrznych w działaniach SAR. Podkreślono, że ich wykorzystanie pozwala szybciej dotrzeć do rejonu zdarzenia, poszerzyć obszar prowadzenia poszukiwań oraz uzyskać dokładniejsze rozpoznanie sytuacji. Wskazano, że BSP stają się stałym elementem wyposażenia służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na morzu i w najbliższych latach ich rola będzie systematycznie rosła.

    Bilans działań: 415 akcji w 2025 roku

    Od stycznia jednostki Służby SAR przeprowadziły 415 akcji ratowniczych, w tym 170 interwencji ratujących życie, 25 ewakuacji medycznych oraz 10 działań związanych ze zwalczaniem rozlewów substancji ropopochodnych. Równolegle Gdyńska Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej, działając pod kontrolą COM-DKM, zrealizowała 20 operacji poszukiwawczo-ratowniczych z udziałem śmigłowców.

    Zestawienie tegorocznych danych po raz kolejny potwierdza, że system SAR funkcjonuje nieprzerwanie i wymaga stałej dbałości, ponieważ jego skuteczność bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo ludzi na morzu.

    Wspólna odpowiedzialność

    Posiedzenie potwierdziło, że bezpieczeństwo na morzu jest wspólną odpowiedzialnością Marynarki Wojennej, służb cywilnych i administracji państwowej. Rada SAR pozostaje forum, na którym podejmowane są decyzje wpływające bezpośrednio na poziom ochrony polskich wód, żeglugi oraz infrastruktury.

    Źródło: COM-DKM