DFDS przekracza próg 10 000 przepraw promowych z Turcji

Jeden z czołowych operatorów logistycznych i przewoźnik promowy DFDS, ogłosił przekroczenie symbolicznej granicy 10 000 przepraw promowych w regionie Morza Śródziemnego, łączących Turcję z Europą i Afryką Północną. To kamień milowy w rozwoju połączeń intermodalnych operatora oraz wyraźny sygnał o strategicznym znaczeniu rynku tureckiego, którego rola rośnie w związku z globalnym trendem przenoszenia produkcji bliżej rynków zbytu.
W artykule
Turcja jako kluczowy węzeł DFDS
Od 2018 roku operator systematycznie rozwija obecność w regionie, eksploatując flotę 19 jednostek i zatrudniając ponad 1000 pracowników. Dzięki efektywnym połączeniom promowym i integracji z siecią kolejową oraz drogową na terenie Europy, przedsiębiorstwo wzmacnia konkurencyjność Turcji na globalnych rynkach.
Torben Carlsen, prezes DFDS, podkreślił długoterminowe znaczenie rynku tureckiego:
Turcja jest dla nas nie tylko ważnym rynkiem, lecz także kluczowym punktem inwestycyjnym. Rozwijamy naszą działalność, otwieramy nowe trasy i zwiększamy możliwości operacyjne, by lepiej wspierać naszych tureckich partnerów i klientów.
Ponad milion jednostek przetransportowanych
W ciągu zaledwie sześciu lat DFDS przetransportował z i do Turcji ponad milion ciężarówek. Firma odgrywa obecnie istotną rolę w obsłudze tureckiego eksportu, którego skala ma rosnąć w związku z dynamicznym rozwojem regionalnych łańcuchów dostaw.
Lars Hoffmann, wiceprezes DFDS ds. regionu Morza Śródziemnego, dodał:
Osiągnięcie 10 000 przepraw to efekt synergii sprawnej infrastruktury, floty oraz zaangażowania tureckich zespołów. Obsługując trasy przy użyciu 14 jednostek ro-ro pływających pod turecką banderą, pokazujemy światu możliwości i profesjonalizm tureckiej gospodarki morskiej.
Strategiczna siatka połączeń
Obecnie DFDS operuje z pięciu portów na terytorium Turcji: Pendik (Stambuł), Martaş (Tekirdağ), Yalova, Alsancak (Izmir) i Mersin. Trasy promowe prowadzą do kluczowych portów we Włoszech (Triest, Bari), Francji (Sète, Marsylia), Grecji (Patras), Egipcie (Damietta) i Tunezji (Tunis).
Rozwinięta sieć połączeń kolejowych umożliwia również sprawne dostarczanie ładunków do strategicznych centrów logistycznych Europy, m.in. w Wels, Bettembourg, Kolonii i Duisburgu.
Źródło: DFDS

-
Iran zatrzymuje tankowiec w Zatoce Omańskiej

Irańskie służby przejęły tankowiec przepływający przez wody Zatoki Omańskiej. Powodem były naruszenia przepisów, w tym brak dokumentacji oraz ignorowanie sygnałów do zatrzymania. Załogę jednostki zatrzymano do wyjaśnienia.
W artykule
Zajęcie jednostki na wodach Zatoki Omańskiej
Według komunikatów irańskich mediów, powołujących się na sąd prowincji Hormozgan, w ręce władz trafił tankowiec z 18-osobową załogą. Strona irańska twierdzi, że jednostka przewoziła około 37 000 baryłek ropy pochodzącego z nielegalnego obrotu. Załodze zarzucono m.in. ignorowanie poleceń zatrzymania oraz brak kompletnej dokumentacji nawigacyjnej i ładunkowej.
Kontekst incydentu
Do incydentu doszło w okresie podwyższonego napięcia wokół transportu surowców energetycznych drogą morską. Zatrzymanie tankowca nastąpiło krótko po działaniach Stanów Zjednoczonych wobec innej jednostki przejętej u wybrzeży Wenezueli, którą Waszyngton wiąże z transportem ropy objętej sankcjami.
Deklaracje Teheranu
Teheran od lat deklaruje walkę z masowym nielegalnym wywozem paliw, który jest napędzany niskimi cenami krajowymi oraz osłabieniem irańskiej waluty. Istotną rolę odgrywają także szlaki morskie prowadzące do państw regionu Zatoki Perskiej.
Światowe media nie podają nazwy tankowca ani kto jest jego właścicielem lub armatorem.











