„Inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego ma na celu dostosowanie jego parametrów do obsługi największych statków jakie mogą zawinąć do portu w Szczecinie. To pozwoli na zwiększenie przeładunków i podniesienie konkurencyjności portu” – powiedział wojewoda Tomasz Hinc.
Kanał Dębicki zostanie poszerzony do 200 m na całej jego długości oraz pogłębiony do 12,5 m. Wybudowane zostanie nabrzeże Norweskie o długości 300 m oraz rozbudowane nabrzeża Czeskie i Słowackie o łącznej długości linii cumowniczej 985 m.
Inwestycja obejmie również modernizację infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeża i likwidację istniejącej rampy ro-ro. Prace potrwają do 2022 roku.
W rejonie Basenu Kaszubskiego wybudowana m.in. zostanie przystań dalbowa (przeznaczona do przeładunków materiałów płynnych) wraz z nabrzeżem Dąbrowieckim, rozbudowane nabrzeże Katowickie, Chorzowskie, Chorzowskie-Uskok i Gliwickie-Uskok.
Podpis ER