Uroczystość cięcia pierwszej stali dla Costa Toscana w stoczni Meyer Turku w Finlandii odbyła się 30 lipca 2019 roku.
„Ceremonia cięcia stali w Costa Toscana jest kolejnym krokiem naprzód w naszym planie zrównoważonego rozwoju. Napęd LNG dla statków wycieczkowych jest ważną innowacją, pionierem nowej ery w stosowaniu paliw niskoemisyjnych, które znacznie pomogą w zmniejszeniu emisji spalin, by chronić środowisko, zgodnie z naszymi najważniejszymi priorytetami. Jeszcze raz Costa Cruises toruje drogę dla całej branży. Jednak wiele pozostaje do zrobienia w zakresie gotowości infrastruktury bunkrowania gazu do zapewnić płynne przejście do LNG” – powiedział prezydent Costa Cruises Neil Palomba.
Z tonażem brutto ponad 180 000 i ponad 2 600 kabinami na każdym statku, Costa Smeralda i Costa Toscana są częścią planu rozbudowy floty grupy Costa Group (która obejmuje marki Costa Cruises i AIDA Cruises), w ramach którego siedem nowych statków ma wejść do służby do 2023 roku, a całkowity koszt tej inwestycji to ponad 6 miliardów euro.
Dwa nowe okręty flagowe Costa Cruises będą zasilane zarówno w porcie, jak i na morzu LNG – skroplonym gazem ziemnym, najczystszym na świecie paliwem kopalnym. Jest to przykładem zaangażowania Costa w dążenie do nowatorskich rozwiązań technologicznych w służbie odpowiedzialnych innowacji.
Wprowadzenie tankowania LNG jest przełomową innowacją, która zminimalizuje wpływ na środowisko. To będzie oznaczać lepszą jakość powietrza z całkowitą eliminacją emisji dwutlenku siarki (zero emisji) i cząstek stałych (redukcja 95-100 proc.). Zastosowanie LNG znacznie zmniejszy emisje tlenku azotu (redukcja bezpośrednia 85 proc.) i CO2 (redukcja do 20 proc.).
Gaz będzie przechowywany w specjalnych zbiornikach na pokładzie i będzie wykorzystywany do generowania energii potrzebnej do nawigacji i usług pokładowych.
Costa Smeralda i Costa Toscana są integralną częścią strategicznego planu w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, zdefiniowanego przez Carnival Corporation i w pełni wdrożonego przez Costa Cruises.
„Costa Toscana i jej siostrzany statek Costa Smeralda powstają zgodnie z zasadami innowacyjnych technologii, ale zachowają niepowtarzalną włoską gościnność, która charakteryzuje wszystkie statki Costa Cruises” – powiedział Neil Palomba.
„Dwa nowe okręty flagowe włoskiej linii wycieczkowej, Costa Toscana i Costa Smeralda, będą hołdem dla cudownych Włoch, dlatego nazwa każdego z nich pochodzi od jednego z najpiękniejszych i najbardziej popularnych obszarów w kraju (Toskania z jednej strony i najsłynniejszy pas wybrzeża Sardynii Costa Smeralda z drugiej strony” – dodał.
Na Costa Smeralda wszystkie pokłady i przestrzenie publiczne są nazwane na cześć kultowych włoskich miejsc i zaprojektowane na ich podstawie. Dodatkowo klimat Włoch odda oferta win i jedzenia – na pokładzie będą prezentowane najlepsze włoskie tradycje kulinarne prestiżowych dostawców partnerskich.
Na statku będzie 11 różnych restauracji przeznaczonych do codziennych posiłków rodzinnych, 19 barów, spa z 16 gabinetami zabiegowymi, na pokładzie park wodny ze zjeżdżalniami, cztery baseny i specjalny obiekt, w którym dzieci mogą spędzać wolny czas.
Costa Smeralda będzie miała także swoje własne muzeum: CoDe – Costa Design Museum, prezentujące doskonałość włoskiego designu.
Costa Smeralda ma zadebiutować 20 października 2019 roku 15-dniowym rejsem próbnym z Hamburga do Savony z dwudniowymi postojami w jednych z najwspanialszych europejskich miast pod względem historii i kultury, w tym Hamburgu, Rotterdamie, Lizbonie, Barcelonie i Marsylio.
Oficjalna ceremonia nadania nazwy Costa Smeralda będzie obchodzona na specjalnej ceremonii 3 listopada w Savonie. Stamtąd następnego dnia nowy okręt flagowy wyruszy w 6-dniowy rejs inauguracyjny do Barcelony, Marsylii i Civitavecchia.
Costa Smeralda będzie pływać po zachodniej części Morza Śródziemnego do kwietnia 2021 roku. W trakcie tygodniowych rejsów będzie zawijać do Savony, Marsylii, Barcelony, Palma de Mallorca, Civitavecchia i La Spezia.
Program rejsów Costa Toscana zostanie ogłoszony w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Podpis ER