W stoczni wprowadzono nowe sposoby pracy i zmienione procedury, zgodnie z wytycznymi rządu, aby mały zespół pracowników mógł zapewnić Royal Navy istotne wsparcie przed wyjściem okrętu w morze, chroniąc jednocześnie swoje zdrowie.
Okręt podwodny wyszedł po raz pierwszy na otwarte wody, zanim wyruszył w inauguracyjną podróż do bazy Royal Navy w Clyde, domu brytyjskich okrętów podwodnych.
Cliff Robson, dyrektor zarządzający działu okrętów podwodnych w BAE Systems, powiedział: „To niezwykle trudny czas dla pracowników, ich rodzin i społeczności, ale, jak to często bywa w czasach wielkich przeciwności losu, naprawdę dobrze jest widzieć, jak wszyscy się spotykają w celu wspierania krytycznych rządowych programów obronnych i pomocy w dostarczeniu HMS Audacious”.
Ian Booth, dyrektor wykonawczy Submarine Delivery Agency, powiedział: „Wyjście HMS Audacious z Barrow jest ważnym osiągnięciem w programie budowy okrętów podwodnych typu Astute. Dostarczanie tych niezwykle skomplikowanych jednostek zależy od doskonale wykwalifikowanych, budujących je pracowników i ścisłej współpracy z naszymi partnerami przemysłowymi w całym łańcuchu dostaw, aby zapewnić Royal Navy produkt najwyższej klasy. Jestem niezmiernie wdzięczny wszystkim czyniącym znaczące wysiłki na rzecz wykonania tego kroku milowego i za ich kluczową rolę, jaką odegrali w obliczu niespotykanych okoliczności, aby HMS Audacious wyszedł w morze.”
Wyjście okrętu w morze nastąpiło kilka dni po tym, gdy Stały Sekretarz Ministerstwa Obrony, Sir Stephen Lovegrove, podziękował przemysłowi obronnemu za jego wysiłki w nieprzerwanym wykonywaniu krytycznych i ważnych dla kraju operacji i programów obronnych w trudnych i niespodziewanych czasach, jakie spotkały Wielką Brytanię.
Jednostki typu Astute mają wyporność 7 400 ton i długość 97 metrów. Te okręty podwodne dysponują najlepszymi zdolnościami, jakie kiedykolwiek dostarczono Royal Navy. Pierwsze trzy okręty: HMS Astute, HMS Ambush i HMS Artful są już w służbie, a ostatnie trzy jednostki tego typu znajdują się na różnych etapach budowy w stoczni w Barrow.
Źródło: BAE Systems