Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Baltimore: usunięto ostatnią część zawalonego mostu Francisa Scotta Key’a

W poniedziałkowe popołudnie, w Baltimore, zakończyła się kluczowa faza usuwania mostu Francisa Scotta Key’a, podczas której z dziobu kontenerowca Dali usunięto ostatnią część zawalonej kratownicy. Zastosowanie specjalistycznych metod cięcia oraz materiałów wybuchowych umożliwiło szybkie i bezpieczne przeprowadzenie operacji.

W Baltimore z powodzeniem zakończono kluczowy etap usuwania mostu. W poniedziałek, mimo wcześniejszych opóźnień spowodowanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, wykonawcy przystąpili do finalnego etapu operacji. Za pomocą precyzyjnie umieszczonych ładunków wybuchowych, dokonano „precyzyjnego cięcia” kratownicy, co pozwoliło na jej bezpieczne usunięcie z wód rzeki Patapsco.

Operacja, przeprowadzana pod nadzorem Korpusu Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych oraz Inspektoratu Nurkowania i Ratownictwa Marynarki Wojennej, odbyła się z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Zespół kontradmirała Shannona Gilreatha (USCG) oraz pułkownik Estee S. Pinchasin (USACE) zastosowali dodatkowe środki ostrożności, w tym umieszczenie „kurtyny wodnej” na dziobie statku Dali, minimalizując ryzyko pożaru.

Czytaj więcej o postępach w pracach nad odblokowaniem kanału w Baltimore

Znaczącym aspektem tej operacji było wykorzystanie nowoczesnej technologii i metody, które umożliwiły dokładne i kontrolowane rozdzielenie poszczególnych segmentów mostu. Według pułkownika Pinchasin, użyte ładunki były małe, ale skuteczne, co zapewniło minimalizację ryzyka dla otoczenia oraz ekosystemu wodnego.

Proces usuwania wraku mostu był kontynuowany od końca marca, kiedy to pierwsze elementy konstrukcji zostały zabezpieczone i usunięte z miejsca katastrofy. Komercyjni wykonawcy korzystali z gigantycznego dźwigu z chwytakiem, aby metodą kawałek po kawałku oczyścić wody Baltimore z pozostałości kratownicy.

Operacja ta nie tylko przywróciła pełną funkcjonalność federalnego kanału, gwarantując bezpieczeństwo i efektywność żeglugi na rzece Patapsco, ale również potwierdziła skuteczność i precyzję planowania strategicznego. Jak zauważył gubernator Wes Moore, nawet początkowe trudności nie zatrzymały zespołu przed osiągnięciem sukcesu.

Czytaj też o pierwszym dniu katastrofy w Baltimore: Kontenerowiec przyczyną zawalenia mostu Key Bridge

W obliczu katastrofy, która dotknęła miasto Baltimore, reakcja miasta i rządu federalnego pokazała determinację w zarządzaniu kryzysowym. Choć prace nad nowym mostem Colgate Creek jeszcze się nie rozpoczęły, władze miasta intensywnie działają, by jak najszybciej wystartować z projektem. Nowy most ma na celu nie tylko zwiększyć funkcjonalność operacyjną, ale także zabezpieczyć trwałość i efektywność systemu transportowego w regionie. Te działania stanowią kluczowy element strategii infrastrukturalnej Baltimore, mającej na celu wzmocnienie gospodarki i poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego.

Szeroko zakrojone działania na rzecz odbudowy ekonomicznej i infrastrukturalnej, w tym wsparcie dla pracowników portowych i lokalnych przedsiębiorstw, ukazują zaangażowanie w długoterminowe wzmocnienie gospodarki Baltimore oraz całego regionu. Te wysiłki nie tylko odpowiadają na bieżące potrzeby, ale także kształtują fundamenty dla przyszłego rozwoju i odporności gospodarczej regionu.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Austal: budujemy okręty i wspieramy lokalną społeczność

    Od lat Austal kojarzy się przede wszystkim z nowoczesnym przemysłem okrętowym i współpracą z siłami morskimi państw sojuszniczych. Dla firmy równie ważne pozostaje jednak zaangażowanie w życie lokalnych społeczności w Australii Zachodniej.

    Austal i wsparcie lokalnej społeczności

    Od ponad dekady pracownicy Austal oraz fundusz Austal Giving wspierają działalność The Hospital Research Foundation Group, która finansuje badania nad chorobami sercowo-naczyniowymi, cukrzycą oraz nowotworami, w tym rakiem prostaty. Jednym z najnowszych projektów objętych wsparciem jest praca dr. Aarona Beasleya z Edith Cowan University (ECU), skoncentrowana na poprawie metod leczenia zaawansowanego czerniaka.

    Czytaj więcej: John Rothwell ustępuje ze stanowiska prezesa Austal

    Wsparcie badań medycznych – The Hospital Research Foundation

    Austal akcentuje, że odpowiedzialność biznesu nie kończy się na bramie stoczni. Firma chce być postrzegana nie tylko jako producent okrętów, lecz także jako partner, który realnie wzmacnia potencjał lokalnej społeczności poprzez długofalowe wspieranie badań ratujących życie.

    Mathew Preedy, dyrektor operacyjny Austal oraz przewodniczący Austal Giving, podkreśla, że dla firmy kluczowe znaczenie ma realny wpływ tych działań na przyszłość:

    „Widzimy, jaką różnicę może przynieść nasze wsparcie dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak mocno zachęcamy pracowników do angażowania się w inicjatywy charytatywne oraz wspieramy organizacje takie jak The Hospital Research Foundation” – zaznacza.

    Tak trochę prywatnie: nigdy wcześniej nie natknąłem się w mediach na wiadomość o tak szerokim zaangażowaniu zakładu stoczniowego w projekty medyczne, co samo w sobie wydało mi się wyjątkowo ciekawe. Przemysł okrętowy zwykle kojarzy się z ciężką pracą, stalą i precyzją inżynierską, lecz w tym przypadku widać coś znacznie więcej – autentyczną troskę o lokalną społeczność. Piszę o tym nie bez powodu, bo sam od 35 lat zmagam się z cukrzycą typu 1. Dlatego każde wsparcie badań nad chorobami przewlekłymi oraz sercowo-naczyniowymi szczególnie do mnie przemawia i budzi szczerą wdzięczność.