Francuski przewoźnik poinformował właśnie, że zagwarantował sobie prawo już do trzeciej jednostki klasy E-Flexer. Statek powstanie w chińskich zakładach AVIC Weihai Shipyard w ramach kontraktu podpisanego ze Stena RoRo. Z kolei Brittany Ferries włączy jednostkę do swojej floty dzięki zawartej ze szwedzkim gigantem umowy czarterowej.
Podobnie jak jeden z dwóch wcześniejszych zarezerwowanych już przez Brittany Ferries promów, także i ta jednostka będzie zasilana paliwem LNG. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pojawi się ona w zasobach armatora z Bretanii w 2023 r.
– Jesteśmy zachwyceni, dodając kolejną jednostkę linii E-Flexer do naszej floty. To przyjazne środowisku, pojemne i wygodne statki, które doskonale pasują do obsługi naszych dalekodystansowych połączeń – powiedział Christophe Mathieu z Brittany Ferries.
Zgodnie z zapisami, jakie znajdują się w umowie, Brittany Ferries będzie miało prawo pierwokupu statku. Podobny zapis znalazł się także w porozumieniach dotyczących dwóch poprzednich promów E-Flexer, jakie francuski operator wyczarterował od Stena RoRo.
[powiazane1]
Najnowsza umowa stanowi kolejny etap długofalowej strategii Brittany Ferries, związanej z odnawianiem floty. Wartość realizowanego przez przewoźnika programu inwestycji szacowana jest na 550 milionów euro. W jego ramach Brittany Ferries jeszcze w tym roku powinien otrzymać ze stoczni FSG we Flensburgu zamówiony przez siebie prom Honfleur.
Dwa poprzednie nowoczesne promy serii E-Flexer, które Brittany Ferries otrzyma w latach 2021-2022, mają już swoje nazwy – to Galicia i Salamanca. Będą one służyły do obsługi połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią. Nazwę trzeciej jednostki powinniśmy poznać wkrótce.
Budowa promów serii E-Flexer jest jedną z największych inwestycji realizowanych w ostatnim czasie przez grupę Stena. Stena RoRo zamówiła dotąd osiem promów E-Flexer, które eksploatowane będą przez Stena Line, DFDS i właśnie Brittany Ferries. Każda z jednostek będzie mogła przyjąć na pokład od 930 do 1100 pasażerów i będzie dysponowała linią ładunkową dla pojazdów ciężarowych o długości od 3100 do 3600 metrów (w zależności od wersji) oraz dodatkową przestrzenią przeznaczoną do przewozu pojazdów osobowych na odrębnym pokładzie.
Źródło: promyskat.pl