Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Chiny zezwalają na import australijskiego węgla

Państwo Środka znosi nieoficjalny zakaz na import australijskiego węgla, co jest świetną wiadomością dla australijskich eksporterów tego surowca. Decyzja została ogłoszona niedawno, a porty i urzędy celne zostały poinformowane o konieczności zezwolenia na import tego surowca. 

Władze Chin pozwoliły na wznowienie zakupów australijskiego węgla na początku tego roku czterem głównym importerom o czym informowaliśmy na Portalu Stoczniowym. Chińskie przedsiębiorstwa i producenci stali będą teraz mieli dostęp do lepszej jakości węgla australijskiego.

Chiny są największym producentem i konsumentem węgla na świecie, dlatego australijski węgiel cieszy się dużym zainteresowaniem na tamtejszym rynku. Szacuje się, że tylko w pierwszej połowie marca import może osiągnąć 1 milion ton. Jednak chińska Narodowa Komisja Rozwoju i Reform, na razie nie udzieliła komentarza na temat tej decyzji.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/czas-kryzysu-dla-lotniskowca-uss-gerald-r-ford/

Odwilż w stosunkach między Australią a Chinami jest bardzo pozytywnym sygnałem dla australijskich eksporterów innych towarów, które były dotknięte przez szereg ograniczeń w handlu, takich jak homary, wołowina, jęczmień i wino. Australijscy eksporterzy homarów odnotowali już znaczną poprawę sytuacji, a minister rolnictwa Australii Murray Watt na konferencji w Canberze potwierdził, że są wczesne oznaki ustępowania przeszkód dla spedytorów wołowiny i nabiału.

Chiny były głównym nabywcą australijskiego węgla, zanim wprowadziły nieoficjalny zakaz importu w związku z eskalacją wrogości politycznej między oboma krajami. Teraz, gdy ograniczenia zostały zniesione, można oczekiwać odbudowy więzi między dwoma narodami.

Źródło: Bloomberg/JB

Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Port Gdańsk zyskał kolejne silne ramię manewrowe

    Nowoczesny holownik Argo dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services Gdańsk, wzmacniając potencjał operacyjny i bezpieczeństwo jednego z najważniejszych portów Bałtyku.

    Kompaktowy, ale „potężny”

    Argo to jednostka, która – mimo zaledwie 21 metrów długości – potrafi zrobić wrażenie. Jej siła uciągu na pętli sięga 50 ton, a dwa azymutalne pędniki pozwalają jej obracać się praktycznie w miejscu. Dzięki temu nowy holownik bez trudu asystuje największym kontenerowcom i masowcom wprowadzanym do portu z chirurgiczną precyzją.

    To ósma jednostka Damen we flocie WUŻ Gdańsk – kolejny dowód zaufania do holenderskiego producenta. Sam projekt ASD Tug 2111 należy do najbardziej udanych w swojej klasie: łączy zwrotność, stabilność i dużą moc, a przy tym spełnia aktualne normy emisji IMO Tier III.

    Stworzony do trudnych zadań

    Holownik został zbudowany w wariancie FiFi 1 (Fire Fighting 1), dzięki czemu może brać udział w akcjach gaśniczych z wody — od pożarów portowych po sytuacje awaryjne na statkach handlowych. Wyposażono go również w pakiet zimowy, pozwalający pracować w niskich temperaturach i przy cienkiej pokrywie lodowej.

    To jednostka o dużej mocy i wysokiej odporności. Wpisuje się w filozofię WUŻ Gdańsk: rozwijać flotę nie tylko liczbowo, ale przede wszystkim jakościowo – podkreśla przedstawiciel operatora.

    Nowy etap rozwoju floty WUŻ

    Wprowadzenie Argo to kolejny krok w modernizacji floty WUŻ Gdańsk, dostosowanej do rosnących potrzeb portu i coraz większych statków zawijających do Gdańska. Operator obsługuje dziś holowania i asysty przy głębokowodnych nabrzeżach kontenerowych DCT, a także manewry przy terminalach paliwowo-surowcowych Naftoportu i nabrzeżach masowych w Porcie Północnym.

    W perspektywie rozwoju infrastruktury gdańskiego portu (m.in. planowany projekt FSRU w rejonie Gdańska) parametry holownika – 50 t bollard pull, FiFi 1, wysoka manewrowość — są niewątpliwym atutem. Tu i teraz jednostka wzmacnia codzienną obsługę największych jednostek w porcie.

    Z Rotterdamu do Gdańska – prosto pod dźwigi portowe

    Ceremonia przekazania jednostki odbyła się 23 października w Rotterdamie. Krótko potem Argo wyszedł w morze i obrał kurs na Gdańsk, płynąc pod własną banderą – zgodnie z tradycją morskiego rzemiosła, które od dekad łączy europejskie porty.

    Do Gdańska dotarł 3 listopada, cumując przy nabrzeżu WUŻ. Jak relacjonowali świadkowie, na miejscu czuć było tę charakterystyczną atmosferę, która pojawia się tylko wtedy, gdy flota wzbogaca się o nową, błyszczącą jeszcze od stoczniowej farby jednostkę.

    Holownik Argo: nowe ramię manewrowe Portu Gdańsk

    Argo to nie tylko wzmocnienie dla WUŻ – to również sygnał, że Port Gdańsk konsekwentnie buduje zaplecze do obsługi coraz większych i bardziej wymagających jednostek. W świecie, w którym każda minuta postoju statku kosztuje fortunę, liczy się precyzja i szybkość manewru.

    WUŻ od lat uchodzi za wzór profesjonalizmu w branży holowniczej, a wprowadzenie nowego ASD Tug 2111 tylko ten status umacnia. Śmiało można powiedzieć, że Argo to kolejne silne ramię portu, gotowe do działania w każdych warunkach – od jesiennego sztormu po zimowy mróz.

    Autor: Mariusz Dasiewicz