18.11.2022 w stoczni CRIST odbyła się ceremonia cięcia blach nowego projektu jednokadłubowego statku dla armatora ULSTEIN VERFT o numerze roboczym NB318. Jednostka ma służyć do obsługi farm wiatrowych. Współpraca stoczni CRIST z armatorem rozpoczęła się w 2013 r. od projektu NB 301, w którym stocznia zrealizowała 14 projektów, obecnie prowadzone są prace nad projektami numer 15 i 16.
Budowana jednostka będzie w stanie spełnić ogólne wymagania morskiej branży wiatrowej, takie jak przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego, wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych. Statek będzie posiadał 91 kabin, pomieści maksymalnie 126 osób.
Statek będzie napędzany elektrycznie, wspomagany bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku. Kształt kadłuba zapewni doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Oparty jest na technologii ULSTEIN TWIN X-STERN, jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększy funkcjonalność dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Jednostka będzie zoptymalizowana pod kątem sprawnego i wydajnego wykonywania pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, celem zminimalizowania ręcznego przenoszenie ładunku, narzędzi i części zamiennych. Jednostka będzie miała długość całkowitą 89,6 m i szerokość 19,2 m.
ULSTEIN VERFT to nasz stały klient. Współpraca z nim jest bardzo owocna, co widać po liczbie zrealizowanych projektów. ULSTEIN ma patent na nieszablonowy kształt dziobu i rufy, z którym jesteśmy już dobrze zaznajomieni. Od lat pracujemy zgodnie z ich standardami. Budowę kadłubów realizujemy na bieżąco w trakcie tworzenia i cotygodniowego spływu dokumentacji. Wypracowaliśmy wzajemne zaufanie, które pozwala nam przystąpić do prefabrykacji kolejnych jednostek.
Jakub Sobotko, projekt manager w stoczni CRIST jednostki NB318
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Nasza strona internetowa używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu oraz analizy ruchu na stronie. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp wykorzystywany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych, które nie umożliwiają identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.