Costa Smeralda wyrusza w swój pierwszy rejs w październiku
Statek wycieczkowy Costa Smeralda swój pierwszy, 15-dniowy rejs rozpocznie 20 października 2019 r. w Hamburgu. Trasa obejmie dwudniowe przystanki w niektórych z najciekawszych miast Europy, takich jak Hamburg, Rotterdam, Lizbona, Barcelona i Marsylia.
Ceremonia nadania imienia statkowi odbędzie się w Savonie 3 listopada. Costa Smeralda swoją nazwą ma przypominać jedno z najpiękniejszych miejsc turystycznych na Sardynii (Szmaragdowe Wybrzeże).
Z kolei 4 listopada rozpocznie się 6-dniowy rejs inauguracyjny, który wyruszy z Savony i poprowadzi poprzez Barcelonę, Marsylię i Civitavecchię.
Costa Smeralda będzie kursować w zachodniej części Morza Śródziemnego do kwietnia 2021 roku, podczas tygodniowych rejsów będzie odwiedzać Savonę, Marsylię, Barcelonę, Palmę de Mallorca, Civitavecchię i La Spezia.
W sumie na statku pasażerowie będą mieli do dyspozycji 2 612 kabin, w tym 28 apartamentów, 106 kabin z tarasem, 1 522 kabiny z balkonem, 168 kabin zewnątrznych i 788 kabin wewnętrznych.
Nowa kategoria kabin z „tarasem nad morzem” obejmuje aneks, w którym goście będą mogli zjeść śniadanie, sączyć aperitif lub po prostu cieszyć się szumem fal.
Kabiny zostały zaprojektowane przez pracownię Dordoni Architetti z Mediolanu i ozdobione kolorami i geometrycznymi wzorami związanymi z włoskimi miastami . Każdy z pokładów i przestrzeni ogólnodostępnych ma nazwę poświęconą słynnym miejscom i placom we Włoszech: od Palermo (pokład 4) do Triestu (pokład 20).
Aby zapewnić autentyczny wyraz włoskiego designu, meble, oświetlenie, tkaniny i akcesoria Costa Smeralda zostały wybrane we współpracy z prestiżowymi włoskimi firmami, takimi jak Molteni & C (sofy i fotele), Roda (meble balkonowe), Flos (oświetlenie dekoracyjne), Dedar i Rubelli (tkaniny i tapicerka). Marki te wchodzą w skład zespołu piętnastu renomowanych włoskich dostawców, wśród których znajdują się takie firmy jak Kartell, Poltrona Frau i Alessi.
„Sercem” nowego statku będzie Colosseo, obszar na środku statku z trzema poziomami. Jasne ekrany na ścianach i na kopule będą miały do opowiedzenia nową historię w każdym porcie zawinięcia i o każdej porze dnia, od świtu do zachodu słońca. Na placu znajdą się wszystkie główne bary tematyczne, w których goście mogą wypić kieliszek musującego wina Ferrari lub Campari, podziwiając morze przez duże szklane ściany.
Z kolei Piazza di Spagna to schody biegnące przez trzy pokłady, z balkonem na świeżym powietrzu na górnym pokładzie, ze szklaną podłogą, która daje wrażenie latania nad morzem.
Trastevere na dziobie statku będzie kolejnym placem, na którym goście będą mogli się zrelaksować, porozmawiać i cieszyć się smakami barów, takich jak Il Bacaro w stylu Wenecji i Gelateria Amarillo.
Kolejnym spektakularnym punktem widokowym będzie przejście Passeggiata Volare, które osiągnie najwyższy punkt statku, 65 metrów.
Na pokładzie statku znajdzie się muzem CoDe – Costa Design, którego kuratorem będzie Matteo Vercelloni. Muzeum o powierzchni 400 m2 będzie poświęcone włoskiemu designowi i prezentować wiele marek, które przyczyniły się do budowy statku.
Costa Smeralda będzie miała szesnaście restauracji i lokali gastronomicznych, w tym Teppanyaki, Pummid’Oro Pizzeria, rodzinną restaurację Tutti a tavola, która oferuje również wiele dodatkowych rozrywek oraz Laboratorio del Gusto (laboratorium smaku), w którym goście mogą cieszyć się z przygotowywania kolacji.
Na gości czeka dziewiętnaście barów, w których można się zrelaksować i wypić drinka, takich jak Ferrari Spumante Spazio Bollicine, Aperol Spritz Bar na zewnętrznych pokładach, elegancki Campari Bar lub „The Nutella Café”.
Inną atrakcją na pokładzie jest Spa z salonem piękności, łaźnią turecką, basenem do thalassoterapii i szesnastoma gabinetami zabiegowymi oraz pokojami relaksacyjnymi ze śniegiem lub solą. Siłownia zaprezentuje najbardziej innowacyjne urządzenia „Technogym”.
Zabawa dla wszystkich grup wiekowych będzie kontynuowana w parku wodnym ze zjeżdżalniami lub na polu multisport, na czterech basenach, w teatrze, dyskotece, kasynie, piano barze jazzowym i sali gier. Dzieci będą cieszyć się w pełni na specjalnie dla nich przeznaczonej przestrzeni.
Wciąż można wykupić 7-dniowy rejs, który rozpocznie się 18 listopada w porcie w Barcelonie. Za miejsce na Costa Smeralda zapłacimy od 2 146 zł.
Costa Smeralda będzie pierwszym statkiem Costa napędzanym skroplonym gazem ziemnym (LNG), najczystszym na świecie paliwem kopalnym. Będzie to stanowić przełom ekologiczny, który poprawi jakość powietrza poprzez niemal całkowite zapobieganie emisji pyłów i tlenków siarki na morzu i w porcie. Znacząco zmniejszy się również emisja tlenków azotu i dwutlenku węgla.
Costa Smeralda należy do statków wycieczkowych typu Helios. Latem 2015 roku największy na świecie wycieczkowy holding morski Carnival Corporation (do którego należą takie marki wycieczkowe jak m.in. AIDA Cruises, Carnival Cruise Lines, Seabourn Cruise Line czy właśnie Costa Crociere działająca pod nazwą Costa Cruises) zlecił stoczniowej grupie Meyer budowę czterech takich jednostek.
Kontrakt w ostatecznym brzmieniu został podpisany w kwietniu rok później Zgodnie z nim po dwa statki zasilą floty armatorów AIDA Cruises oraz Costa Cruises. Dostawa drugiego siostrzanego statku Costa Smeralda, również zbudowanego przez Meyer-Turku, ma nastąpić w 2021 roku.
Według serwisu cruisemapper.com koszt budowy oraz wyposażenia nowego statku flagowego Costa Cruises to 950 mln dolarów (790 mln euro). Jednostka mierząca 337 metrów długości i 42 metry szerokości będzie mogła zabrać w rejs 6 500 pasażerów. Dodatkowo załoga oraz personel okrętowy będzie liczyć ponad 1 600 osób.
Podpis: Łukasz Prus
Related Posts
- Ukraina zamawia kolejne dwie korwety w ramach strategii bezpieczeństwa morskiego
- Okręty podwodne S-80 i nowy system AIP-BEST. Czy to wystarczy Hiszpanom, aby wygrać w programie ORKA?
- Odbudowa potencjału szkoleniowego ZOP w MW RP
- Umowa o budowę statku – spory dotyczące zmian do umowy
- „Oceania” uratowana: ministerstwo przyznaje dodatkowe środki
Subskrybuj nasz newsletter!
O nas
Portal Stoczniowy to branżowy serwis informacyjny o przemyśle stoczniowym i marynarkach wojennych, a także innych tematach związanych z szeroko pojętym morzem.
Najpopularniejsze
Poprzedni artykuł:
Następny artykuł:
Portal Stoczniowy 2022 | Wszystkie Prawa Zastrzeżone. Portal Stoczniowy chroni prywatność i dane osobowe swoich pracowników, klientów i kontrahentów. W serwisie wdrożone zostały procedury dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz stosowane są jednolite zasady, zapewniające najwyższy stopień ich ochrony.