Ograniczenia wierceń naftowych na Alasce i Oceanie Arktycznym

Joe Biden wprowadza ograniczenia wierceń naftowych na Alasce i Oceanie Arktycznym, co ma pomóc w ochronie środowiska naturalnego. Według agencji Associated Press, administracja Bidena planuje zakazać wierceń na ponad 3 mln akrów Oceanu Arktycznego, a także wprowadzić nowe zasady dla ponad 13 mln akrów w Narodowym Rezerwacie Naftowym – Alaska.

Jednakże projekt naftowy ConocoPhillips’s Willow, który jest popierany przez przemysł naftowy i gazowy oraz urzędników państwowych, może zostać zatwierdzony, mimo sprzeciwu grup ekologicznych. Te ostatnie, chcąc przeciwdziałać zmianom klimatu, domagając się szybkiego odejścia od paliw kopalnych.

Czytaj więcej: https://portalstoczniowy.pl/dwie-ofiary-smiertelne-podczas-udaremnienia-przemytu-kokainy-u-wybrzezy-kolumbii/

Decyzja administracji Bidena ma na celu ochronę unikalnego i delikatnego ekosystemu regionu Arktyki, którego zanieczyszczenie mogłoby mieć poważne skutki dla całego świata. Dlatego też ograniczenie wierceń na Alasce i Oceanie Arktycznym jest krokiem w dobrym kierunku dla środowiska naturalnego i dla przyszłych pokoleń.

Jednakże, ze względu na poparcie dla projektu ConocoPhillips’s Willow ze strony przemysłu naftowego i gazowego, istnieje ryzyko, że wprowadzone ograniczenia zostaną złagodzone lub odwołane. Właśnie dlatego ważne jest, aby podjąć dalsze kroki w celu ochrony środowiska naturalnego i przeciwdziałania zmianom klimatu.

Źródło: Reuters

.pl/category/offshore-energetyka/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    US Navy wybiera okręty desantowe od Damena?

    Ogłoszona 5 grudnia decyzja sekretarza marynarki Stanów Zjednoczonych przesądziła o kierunku dalszych prac nad nowymi okrętami desantowymi średniej wielkości. W postępowaniu dotyczącym programu LSM, US Navy wskazała jako zwycięzcę europejski koncern Damen, którego propozycja najlepiej odpowiadała przyjętym założeniom operacyjnym i harmonogramowym.

    Projekt LST-100 w programie LSM US Navy

    Podstawą oferty niderlandzkiej grupy stał się projekt LST-100, który zostanie zaadaptowany na potrzeby amerykańskiej floty. Zgodnie z deklaracjami strony wojskowej, pierwsze prace stoczniowe mogłyby ruszyć w 2026 roku, co przy zachowaniu zakładanego tempa realizacji umożliwiłoby przekazanie pierwszej jednostki do służby w 2029 roku. Skala programu zakłada pozyskanie docelowo około 35 okrętów, przeznaczonych zarówno dla US Navy, jak i Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.

    Istotnym elementem amerykańskiego podejścia do programu jest ograniczenie ingerencji w bazową dokumentację techniczną. Zamiast daleko idących modyfikacji przewidziano jedynie dostosowanie projektu do obowiązujących standardów US Navy, wymagań dotyczących wyposażenia oraz integracji z systemami wykorzystywanymi przez lotnictwo morskie i USMC. Takie podejście ma pozwolić na skrócenie cyklu projektowego i zmniejszenie ryzyka opóźnień.

    Rola okrętów LSM w działaniach USMC

    Równolegle z ogłoszeniem wyboru programu zawarto porozumienie dotyczące nabycia praw do dokumentacji technicznej LST-100, których wartość określono na 3,3 mln USD. Rozwiązanie to daje stronie amerykańskiej pełną swobodę w zakresie wyboru stoczni realizujących kolejne etapy programu – od budowy seryjnej, przez wsparcie eksploatacji, po przyszłe modernizacje. Zgodnie z zapowiedziami w realizację programu ma zostać włączona możliwie szeroka grupa zakładów stoczniowych.

    Nowe okręty desantowe typu LSM (Landing Ship Medium) mają odegrać kluczową rolę w działaniach USMC na wodach Oceanu Spokojnego, umożliwiając szybkie przemieszczanie pododdziałów pomiędzy rozproszonymi punktami operacyjnymi. W założeniu będą one uzupełniać potencjał dużych okrętów desantowych-doków, zapewniając większą elastyczność działania w środowisku nasyconym środkami rażenia przeciwnika.