Leonardo DRS dostarczy System Walki na okręty podwodne US Navy

Koncern Leonardo DRS ogłosił zawarcie kontraktu z US Navy na dostarczenie Systemu Walki dla floty okrętów podwodnych US Navy. Kontrakt o wartości przekraczającej 417 mln dolarów podkreśla znaczenie i zakres projektu, który jest na etapie badawczo-rozwojowym.

W ramach programu TI-26 (Technology Insertion Hardware) Leonardo DRS będzie odpowiedzialne za projektowanie, rozwijanie i wsparcie różnorodnych, współpracujących ze sobą systemów, takich jak np. System Zobrazowania Misji (Mission Wall Screen), który umożliwia wykorzystywanie centrali jako stanowiska dowodzenia szczebla operacyjnego, przy czym nie ma nadrzędnego systemu. Projekt koncentruje się na opracowaniu technologii i doprowadzeniu ich do etapu funkcjonalnego prototypu, co w kolejnym etapie będzie stanowić kluczowy element rozwoju potencjału bojowego okrętów podwodnych Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych. Nie podano informacji o planowanych dostawach sprzętu w określonej ilości.

Program przewiduje możliwość współpracy z Królewską Australijską Marynarką Wojenną, jednak na obecnym etapie nie jest jeszcze planowany zakup konkretnego sprzętu. Celem projektu jest przedstawienie projektów funkcjonalnych i wykonawczych, które pozwolą na dalszy rozwój i ewentualne zastosowanie opracowanych rozwiązań w przyszłości.

Cari Ossenfort, wiceprezes i dyrektor generalny oddziału Leonardo DRS Naval Electronics, wyraził dumę z faktu, że firma została wybrana do realizacji programu TI-26, podkreślając zaangażowanie w rozwój innowacyjnych technologii dla US Navy i jej sojuszników.

Leonardo DRS posiada szerokie doświadczenie w projektowaniu i produkcji zaawansowanych systemów wspierających różne typy operacji: morskie, lądowe, powietrzne, kosmiczne i cybernetyczne. Dzięki swoim możliwościom w dziedzinie wykrywania, ochrony sił, sieci komputerowych oraz morskich systemów zasilania i napędu, firma jest zaufanym partnerem dla Naval Sea Systems Command i Program Executive Office Submarine.

Strategiczne partnerstwo Leonardo DRS z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych trwa od wielu lat i obejmuje różnorodne projekty mające na celu zwiększenie zdolności obronnych i operacyjnych floty. Oprócz kontraktu na opracowanie Systemu Walki, Leonardo DRS angażuje się w rozwój zaawansowanych systemów wykrywania oraz komponentów zintegrowanego elektrycznego układu napędowego dla okrętów podwodnych o napędzie jądrowym typu Columbia.

Firma dostarcza niezbędny sprzęt do programów, takich jak TI-26 dla okrętów podwodnych, oraz uczestniczy w modernizacji okrętów nawodnych dla US Navy. Współpraca ta ilustruje ciągłe zaangażowanie Leonardo DRS w realizację technologicznych i operacyjnych celów Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych poprzez oferowanie innowacyjnych i niezawodnych rozwiązań dostosowanych do specyficznych potrzeb amerykańskich sił morskich.

Autor: Mariusz Dasiewicz

https://portalstoczniowy.pl/category/marynarka-bezpieczenstwo/
Udostępnij ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  • Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    Francuski statek rybacki osiadł na skałach u wybrzeży w Irlandii

    W niedzielę 14 grudnia francuski statek rybacki Fastnet w wyniku utraty napędu i trudnych warunków pogodowych osiadł na podłożu skalnym przy wejściu do portu Dingle w hrabstwie Kerry na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii.

    Awaria napędu i wejście na skały przy Dingle

    Do zdarzenia doszło krótko po opuszczeniu portu Dingle na południowo-zachodnim wybrzeżu Irlandii. Francuski statek rybacki Fastnet po awarii układu napędowego utracił zdolność manewrowania. Silny wiatr oraz wysoka fala uniemożliwiły utrzymanie kontrolowanego kursu, w efekcie czego jednostka została zniesiona w kierunku brzegu i weszła na skały w rejonie plaży Bínn Bán, kilka metrów poza osłoniętym akwenem portowym. Pozycja statku w strefie przyboju stwarzała ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji kadłuba.

    Akcja ratownicza, warunki pogodowe i dalsze działania

    Na pokładzie Fastnet przebywało 14 członków załogi. Po zgłoszeniu sytuacji alarmowej irlandzkie służby ratownicze uruchomiły skoordynowaną akcję, którą prowadziło Valentia Marine Rescue Sub-Centre. Na miejsce skierowano śmigłowiec ratowniczy Rescue 115, samolot poszukiwawczo-ratowniczy oraz jednostki nawodne Royal National Lifeboat Institution i lokalnej straży przybrzeżnej. Załogę podjęto bezpośrednio z pokładu jednostki przy użyciu wciągarki pokładowej śmigłowca irlandzkiej Straży Przybrzeżnej Rescue 115. Wszyscy rybacy zostali następnie bezpiecznie dostarczeni na ląd.

    W rejonie zdarzenia panują trudne warunki pogodowe. Met Éireann wydał ostrzeżenia dla hrabstw Cork i Kerry, wskazując na intensywne opady, wzburzone morze oraz podwyższone ryzyko niebezpieczeństwa dla staków znajdujących się na tych wodach. Równolegle prowadzone są działania związane z oceną stanu technicznego kadłuba Fastnet oraz monitoringiem potencjalnego wycieku paliwa. Na obecnym etapie służby nie potwierdziły wystąpienia wycieku paliwa do pobliskich wód. Jednostka pozostaje pod obserwacją, a jej stan techniczny jest oceniany.